Geocaching: Najdeš kešky ve svém okolí?

Krásný den přeji všem, kdo rádi vytáhnou paty z domu!

Ti z vás, kteří geocaching znají, mi potvrdí, že tato hra na „lovce pokladů“ je naprosto úžasným sportem. Nejdříve však k tomu, co se vlastně za tím složitým názvem skrývá.

Co je geocaching?

Geocaching je celosvětová fair-play hra, ve které jde o to nalézt na základě přístupných informací různě ukryté krabičky.

O jaké krabičky se jedná?

Jedná se o tzv. „kešky“. Keška může mít různé velikosti – od drobných „krabiček“ o velikosti patrony, až po boxy od svačiny. V těchto keškách je vždy loglist (papírek, kde se napíše vaše geojméno) a u větších i různé předměty. Předměty jsou buď určené k výměně, jako památka, nebo pro přesunutí do jiné kešky.

Jak zjistím, kde se keška nachází?

Zda je v tvém okolí keška, a vsadím se, že určitě ano, poznáš, když navštívíš oficiální mapu geocachingu (ano, pod tou záplavou značek se opravdu skrývá Česká republika). Po zaregistrování se ti zobrazí i detaily ohledně daných kešek. Mezi tyto detaily patří hlavně souřadnice GPS a popis skrýše.

Pro koho je hra určena?

Geocaching je určen pro každého (nehledě na věk, pohlaví, národnost či velikost nohy) kdo má rád přírodu, kdo se rád někam podívá či kdo hledá zábavu pro dloouhé chvíle. Sám jsem v tomto sportu nováčkem a nejvíce mě na tom baví, že nyní už mají mé projížďky na kole smysl a nejsou jen bezcílným brouzdáním po krajině. Geocaching je také vhodný pro rodinné výlety nebo pro partu přátel, kteří rádi společně vyrazí do přírody.

Je těžké najít kešku?

Jak kdy. Jsou kešky, pro které si jdu natřikrát… Jsou však i takové, které „vidíte“ už z dálky a jejich hledání zabere maximálně tři sekundy. Vzhledem k tomu, že kešky jsou různě velké, jsou různě schované a často i originálně maskované, tak je to sem tam opravdu problém. Při hledání (pokud tedy nejste sami) se zažije spousta legrace a často i dobrodružství.

Pevně doufám, že jsem vám alespoň trochu tuto hru přiblížil a zasadil jsem ve vás touhu hrát. Pokud máte jakékoli otázky, můžete se mě optat v komentářích, nebo se podívat na české fórum geocachingu. Officiální web – www.geocaching.com.


S přáním krásného počasí

Patrik

7 Comments

          1. Tak mě to nebavilo, dlouhá tůra po slunci a všichni se bezmyšlenkovitě vrhali hledat, já už jsem je pak nechávala ať si hledají sami 😀

          2. Holt né každého to bere za srdce 😀 Já jsem do tohoto blázen, třeba dnes jsem si udělal šedesátikilometrový výlet pro šest kousků =3

Zanechat Odpověď

