Kreslení: Nádherná možnost využití času

Zdravím každého, kdo rád tvoří!

Článek o kreslení… Co zde asi tak mohu psát? Člověk přeci vezme tužku a na papír udělá několik čar, to nepotřebuje článek.

Možná ani nepotřebuje… Každopádně kreslení je úžasnou činností. Pro mě je kreslení jako dýchání, jako chůze. Zbožňuji to a těžko si dokážu představit, že ještě před rokem jsem nekreslil skoro vůbec. Myslel jsem si, že já přeci nemám potřebnou kreativitu, že nemám představivost, že to kreslení je jen pro ty, kteří to doopravdy umí.

… blbost. Každý profík přeci taky musel někdy začínat, a pokud se nejedná o nadaného génia, tak z počátku beztak kreslil jako já. Vlastně i já jsem za ten rok prodělal slušnou cestu. Jak jste si už možná všimli, nejraději kreslím auta. Před rokem to bylo pár čar na formátu A5 a teď v dubnu jsem nakreslil ferrari na formát A2. Časem se člověk zlepší, chce to jen trénovat. Ve fotbale se člověk také nestane profíkem jen tím, že začne.

Jak kreslím?

Osobně jsem si oblíbil kreslit propiskou. Možná to zní divně, ale docela dobře se s ní stínuje, vypadá to celkem profesionálně a když to pak člověk „dostínuje“ a vykreslí obyčejnou pastelkou… Osobně mám tuto svoji metodu rád, jenže je docela pomalá a člověk by měl vyzkoušet i jiné způsoby. Proto si hodlám zakoupit lepší „výbavu“ a zkusit kreslit trochu více profesionálně.

Kreslení Misaki Mei

Kreslení dle onepatas

Kolik mám kreseb?

Pokud budu počítat jen formáty A4 a větší, tak zas tolik těch výtvorů není. Mám nakreslená čtyři auta (všechna jsou zveřejněná zde), dvě kresby s anime motivem (poslední dokončená je zveřejněná zde) a jedenáct kreseb zvířat. Pokud byste je rádi viděli, starší kresby jsou zveřejněny na mém původním, nyní pozastaveném blogu – omegax.webnode.cz.

Pro koho kreslím?

Vzhledem k tomu, že kresby pro mě samotného většinou nedokončím, tak kreslím vždy pro někoho. Kresby jsou buď přímo na téma, které si ten daný člověk vybere, nebo je to budoucí dárek. Dříve jsem nechtěl na kresby psát věnování, jelikož jsem chtěl mít výtvor krásně čistý a to věnování by „kazilo“ dojem… Dnes ale vím, že to je spíše obráceně.

Co hodlám kreslit dál?

Nyní mám rozkreslenou další kresbu s motivem anime. Jen co ji dokončím, podělím se s ní zde na blogu. Poté plánuji opět kreslit auta. Velice rád bych nakreslil například Lamborghini Miura na formát A0, jen prvně sehnat něco, čím to nakreslím.

Doufám, že jsem vám alespoň trochu přiblížil svůj oblíbený koníček a rád bych se vás zeptal: Co vy, také kreslíte? Která kresba se vám z těch mých líbí nejvíce?


Kreativního ducha přeje

Patrik

11 Comments

  1. Obdivujem ľudí, ktorí vedia kresliť. Mňa to aj celkom baví, ale skrátka vidím, že nemám ani tú kvapku potrebného talentu. 😀 Tak som sa radšej dal na písanie a skúšam robiť pokroky v tomto umeleckom smere. Mimochodom, pozeral som si tvoje obrázky zvierat a mnohé sú veľmi podarené (ten papagáj ma asi očaril najväčšmi). A vlastná kresba ako darček je výborný nápad. Tiež sem tam obdarujem známych svojou poviedkou. 😀 Potom sa k tomu daru úplne inak stavajú.

    Odpovědět

    1. Povídku jsem také zkusil darovat, ale zpětnou vazbu jsem nedostal… Díky, žes tu nechal odkaz na blog – jdu si počíst. Plánuji napsat třetí část své povídky, tak ať obohatím slovní zásobu 😀😀

      Odpovědět

  2. Sama kreslím a už od čtyř let navštěvuji zušky 🙂 Před rokem jsem si tak nějak uvědomila, že bych možná zkusila střední uměleckou a od té doby navštěvuji několik středních uměleckých – přípravné kurzy. Ne jednou se mi podařilo zabodovat třeba v Belgii nebo Amsterdamu 🙂
    Kreslení je odpočinek. Je to něco, jako hudba pro muzikanty. Nepotřebujeme slova k tomu, abychom vyjádřili svoje city, emoce. Je to úžasná ruční práce, které by si měl každý cenit.
    Pěkný článek :))

    Odpovědět

  3. úplně souhlasim s článkem, já kreslení vnímám jako odreagování se, tak zapomenu na vše, co se kolem mě děje.ono, jak jsem tak zjistila tak propiska je ve většině případů lepší, nerozmazava se.. ale já radši zůstanu u tužek 😀
    co se týče mých zacatku – já zacala kreslit někdy v únoru (asi 5 měsíců), přišla ke me kamarádka a že něco nakreslime. já takovej výraz že coo? že já neumím kreslit. a začalo to tím okem, který jsem sice kreslila na 10x ale nakonec jsem ho nakreslila.. a pak mě to nějak začalo bavit, začala jsem kreslit více a více, a ted jsem tam, kde jsem.. kreslení není jenom o talentu, ale i o zkušenostech, o procvičování… ano, ano i ti nejlepší z nejlepších začali od začátku.
    jinak co se týče tvé kresby, kterou máš tady pod článkem, je nádherná, nezapomen se s ni pak pochlubit ^^ . a na jakou velikost papíru je to kreslené?
    opradu souhlasim s celým článkem 🙂
    Didi.

    Odpovědět

  4. Musím říct, že to je a bude nejoriginálnější dárek k narozeninám! 😀 V menu už je to opravené 🙂 A jinak kreslíš moc pěkně! 🙂 A upřímně se vážně divím, že kreslíš propiskou, ale je fakt, že ve škole ní taky kreslím a nevypadá to až tak špatně, avšak oproti tvému výtvoru je to hrozné to co já kreslím 😀

    Odpovědět

  5. Pěkně napsáno, musím s tebou souhlasit 🙂 kreslení je něco, jako vyjádření člověka bez potřeby slov…Já se takhle vyjadřuji díky hudbě, protože kreslení není zrovna dvakrát moje parketa. Ale ty kreslíš opravdu krásně :))

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

