Minimalismus

Zdravím každého, koho zaujalo téma článku!

Minimalismus… Co to jé, ptal jsem se jako Kocour v Červeném trpaslíkovi, když jsem to slovo viděl poprvé. Stejně jako v odkazovaném videu, i zde jsem nakonec získal jednoduchou (minimalistickou) odpověď – minimalismus je „jednoduchost v myšlení“.

Přemýšlel jsem, jak pojmout tento článek, článek o něčem, co se projevuje ve většině oblastech mého života. Nakonec jsem se rozhodl nezatěžovat vás zbytečnými fakty o tomto směru myšlení. Napíši vám, čím je pro mě MM je a jak se v mém životě projevuje. Takže…

Čím je pro mě minimalismus?

… zjednodušením života.

Jak se u mě projevuje?

Různě… Z toho, co můžete sami posoudit jsou to moje kresby, kde se snažím o jednoduché motivy, nekombinovat barvy a omezit počet objektů. Dále jsou to mé povídky, které jsou k věci, krátké a psané jednoduchým jazykem, a ještě můžete vidět, že i design blogu je jednoduchý. Co se oblastí, které nevidíte týče, mezi ty ovlivněné minimalismem patří můj rukopis, styl oblékání, způsob řešení životních situací a co hlavně – počet věcí, které vlastním a potřebuji k životu.

Čím je MM lepší než jiné způsoby myšlení?

Zda je lepší, to říci nemohu… je spíše jiný. Mě si získal, jelikož si tím dělám svůj život přehlednější, mé okolí je díky němu opticky čistější. A jelikož jsem se oprostil některých věcí a myšlenek, můžu se více zaměřit na to důležité a zefektivnit tak svůj život.

Proč bych MM doporučil?

Důvody si všímavý čtenář vyhledal už výše. Dále mohu – s nadsázkou – říci, že minimalismus podporuje nižší množství majetku, z čehož vyplývají nižší výdaje na jeho nákup (pokud to nevyrovnáte dražšími kousky) a také nižší výdaje na péči o něj (kdo nevlastní auto, těžko za něj bude platit servis). Tudíž s minimalismem ušetříte svou peněženku, ušetříte tím i přírodu a ušetříte tím i sebe, jelikož se nebudete muset tolik dřít, abyste si to vše mohli dovolit.

Každopádně minimalismus (jako vše) může v krajních případech být stejně nepříjemným pro okolí, jako materialismus… Jde o to najít rovnováhu a nesnažit se držet se myšlenky „neustálého zjednodušování“ za každou cenu.

Pokud vás MM zaujal, rád bych vám doporučil některé stránky, které se tomuto tématu věnují více.

– anglicky psaný web Lea Babauty – mnmlist.com a jeho české překlady – mnm-list.cz

– česky psaný web o minimalismu – minimaliste.cz


Krásný den plný úsměvů přeje

Patrik

4 Comments

Zanechat Odpověď

