Anime a já

Zdravím vás, čtenáři!

Myslím, že japonské kreslené filmy a seriály – anime – není třeba dalece představovat. Většina z vás se s ním pravděpodobně už někdy setkala. Raději bych tedy tento článek zaměřil o mě a tomto japonském stylu kresby.

Jak jsem se tedy k anime dostal?

Poprvé v dětství, když jsem sledoval Pokemony. Jenže jsem po domě běhal jako šílenec a házel všude plyšáky, takže mi je rodiče zatrhli (smích). Od té doby, až do konce minulého roku (2013) jsem celé anime shrnoval větou „Jsou to pohádky pro malé děti“ a odmítal jsem cokoli shlédnout. Jenže „osud“ to chtěl jinak, a tak se stalo, že jsem jednoho dne „podlehl“ a rozhodl se dát anime šanci. Známé, jež mě k anime dostala tedy hluboce děkuji, jelikož jsem tím objevil úžasné seriály, které jsem si zamiloval. Od té doby už prakticky nesleduji nic jiného (až na zajímavé dokumenty).

Jaký je můj nynější názor?

Jedním slovem je anime pro mě úžasné. Hrozně mě fascinuje způsob, jakým je to kreslené a líbí se mi různé efekty či originální nápady, kterých je tam požehnaně. Jen tedy ty japonské názvy a jména mi dělají docela problém, jelikož se mi těžko pamatují, ale stejně bych tam jiná jména nechtěl. Každopádně můj starý, zatvrzelý názor je pryč – stydím se, že jsem anime odsuzoval neprávem.

Jak a jaké anime sleduji?

Upřímně se anime moc aktivně nevěnuji. Nepatřím mezi vášnivé příznivce, kteří jej sledují denně. Za toho půl roku jsem shlédl čtyři seriály (odhadem přes 100 dílů), což není moc… ale ani málo. Některé týdny neshlédnu ani jeden díl, jindy mě to chytne a jede jeden za druhým. (smích)

Anime jsem zkoušel sledovat anglicky i japonsky, s anglickými i českými titulky… Nakonec jsem však zjistil, že mě nejvíce vyhovuje japonština s anglickými titulky, jelikož japonština je japonština a díky titulkům zlepším svou angličtinu.

Anime a lidé v mém okolí?

Znám dost lidí, kteří anime milují… Některé jsem k tomu dokonce sám navedl (smích). Rád si od nich nechám doporučit dobrý seriál či s nimi prohodím pár vět. Každopádně jsou zde i tací, kteří o anime nechtějí ani slyšet a, stejně jako kdysi já, odsuzují anime jako kreslené pohádky pro děti.

Jaké seriály jsem už viděl?

Jak jsem zmínil výše, dokoukal jsem čtyři seriály:

  • Shingeki no Kyojin
  • Sword Art Online
  • Death Note
  • Another

Všechny čtyři vřele doporučuji. Patří mezi celkově nejoblíbenější a nejpovedenější anime a mě si získali svou nezaměnitelností a charakterem postav. Pokud budete mít zájem o recenzi těchto anime, napište do komentářů.

A co vy, které anime byste mi doporučili?


S přáním pěkných chvil u anime

Patrik

3 Comments

  1. Je pravda, že jako mladší mě to přitahovalo více a né každé anime se mi líbilo. Teď v defakto ho už nesladuji, ale jelikož jsem velká milovnice yaoi, tak si čas odčasu nějaké anime či mangu zhlédnu.
    No moje asi nejoblíbenější anime je Fuyu no Semi- ale smutné. Potom 12 Kingdoms a nebo i Black Blood Brothers 🙂

    Odpovědět

  2. Já bych ti žádné anime nedoporučil, protože ani žádné další neznám. Tedy krom Pokémonů a digimonů. 😀 Nikdy jsem anime nesledoval. Netáhlo mě to k tomu… Když jsem poprvé v sedmi letech viděl pokémony, moc mě to nebavilo. Máš pravdu, že jsou tam různé oslnivé efekty, a že je to lepší v japonštině, ale mě osobně to nikdy nebavilo. Raději jsem měl akční filmy, komedie a mladším věku, kreslené krátké filmy (Pat a Mat, Oggy a šváby… ) Já znám také pár lidí, včetně Hoshi, jenž anime milují, ale já nikdy nepochopím potenciál anime.

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

