Sedmero úžasných věcí, jež jsou zdarma

Zdravím Vás!

Dnes jsem se rozhodl sepsat článek, po dlouhé době (smích). Jeho téma mě napadlo, když jsem zrovna na kole projížděl okolo potoka a vzhlédl na oblohu, kde se právě proháněly nadýchané bílé mraky všech možných i nemožných tvarů.

Řekl jsem si, jak je úžasné, že takto majestátní pohled, který je schopen zastavit dech, je zdarma… No a zbylá šestice už přišla sama.


Přátelství

Úžasný to dar, který je nabízen každému z nás. Každý, pevně v to doufám, z nás někdy v životě poznal skutečné přátele, kteří jej podporují, inspirují a celkově mu pomáhají žít život, který stojí za to. Chudák každý, kdo přátelé nemá.

Láska

Nemusí jít přímo o lásku mileneckou. Láskou myslím i tu mateřskou, jež je ze všech nejsilnější a ze všech nejčistší. Každé dítě, každý člověk si ji zaslouží a neměl by o ni být ochuzen. A každý by ji též měl později jakožto rodič dále šířit a dělat tak život lepším.

Pohyb

Ač je to naprosto všední a běžná věc, dle mě si místo v této sedmici zaslouží. Hrozně rád si sednu na kolo a vyrazím do krajiny. Hrozně rád vytáhnu nohy z domu a na chvíli si odskočím zaběhat lesem či kolem rybníku. Existuje spousta aktivit a každý tak můžeme zažít zdarma ten úžasný pocit, když jste po pohybu příjemně unavení.

Nebe

Původně jsem sem chtěl napsat přírodu celkově. Avšak člověk ne vždy má tu možnost mít kolem sebe horské říčky, krásné lesíky… Někteří jsou zavřeni v městech či je příroda v okolí poničená. Nebe je však všude. Dle mě je nebe krásné a úžasné vždy, ať už při západu slunce nebo když je bez mraků. Krásné je i při bouřce, jelikož vždy se člověk může kochat a zdarma si úžívat ten srdce hladící pocit.

Úsměv

Není den, kdy bych se neusmál a není den, kdy by mě nezaplesalo srdce, když se na mě někdo usměje. Úsměv je něco parádního, je to koření života a dokáže i z toho nejhoršího dne udělat ten nejúžasnější během mrknutí oka. Úsměvem se nesmí šetřit. Šířit jej je snad naší největší povinností.

Polibek

… myslím, že toto ani nemusím komentovat. (smích)

Pomoc

Též znáte ten kouzelný pocit, když někomu nezištně pomůžete, když někomu ušetříte práci či ulehčíte život jen tak, bez odměny? Není to sice vůbec jednoduché, ale stojí to za to. Schválně, kdy jste něco takového udělali?

Obdarování

Tímto nemyslím moment, kdy někdo něco daruje Vám, ale naopak chvíli, kdy bez vedlejších úmyslů darujete něco Vy sami. Osobně jsem s tímto bodem měl obrovské problémy. Nyní však zbožňuji ten pocit, když vidím radost v cizích očích.


S přáním úžasných pocitů, jež jsou zdarma

<

p style=“text-align:right;“>Patrik

13 Comments

  1. Moc pěkný článek. 🙂 Poslední dobou nad těmi úsměvy docela dumám, mám moc ráda, když se na mě usmívají lidi na ulici, především ti neznámí – protože potom je to úsměv zcela nezištný, zcela objektivní a naprosto kouzelný. Proto i já se ráda usmívám na cizí lidi, pokud mi to nálada dovoluje. Vždy je to potom lepší den.

    http://www.infinitetreasure.blogspot.cz

    Odpovědět

    1. O rozdílu těch slov jsem se dozvěděl nedávno, když v jednom videu bylo rozebráno to, z jakých slov vznikly…

      No a opak zdarma? To jsi mě zaskočila. Řekl bych „placené“, ale když se vezme to, že zdarma vzniklo ze „zdar má“ nebo z „z darma“ = z daru, tak bych řekl, že asi to zadarmo „za darmo“ = bez užitku. 🙂

      Odpovědět

  2. Jsou opravdu zdarma, ale ne zadarmo. To je dobře. Jen je třeba si to uvědomit. A užívat si toho, co takto zdarma je nám poskytnuto. Takových věcí zdarma, ale oblažujících a prospěšných, je mnohem víc. Naštěstí. Jen je vidět a chtít je vnímat a užívat. Přeji ti co nejvíc takových „zdarem“ a hodně radosti do dalších dní.
    Dobrý nápad – „jen“ článek s úvahami. Ne jen učením živ je člověk. Finanční gramotnost je prospěšná, ale taky náročná 😉

    Odpovědět

  3. zajímavý článek.. Všechno co jsi uvedl v článku by mělo být zadarmo, ale stává se, že některé nejsou, třeba přátelství už často nebývá zadarmo.. i když si to myslíme a pak poznáme že to tak není až když je pozdě.. Občas ani zadarmo.. nebo pomoc.. Ale naštěstí to neplatí u všech lidí a to je dobře 🙂 🙂

    Odpovědět

  4. Krásný článek ^^ Bohužel, pro některé lidi ani tyto věci nejsou zdarma. Přátelství – dnes je velmi těžké najít někoho, kdo by neměl postranní úmysly (nechtěl nás využít). Některá přátelství se ani přátelství nazvat nedají :/ Lásku by měl poznat každý, ale ne každý má možnost nebo je mu dopřána :/ Mm… Všechno toto, co je zadarmo – lidé se o to sami ochuzují … A pohyb? Proč se hýbat, vždyť sedět a nic nedělat je tak jednoduché …. Ale bohužel tomu napomáhá aj dnešní doba …

    Úsměv … Jeden ti posílám ^^

    Odpovědět

  5. Přátelství skvělá věc, ale jak poznat takového který tě nezradí a pomůže ti v různých okamžicích.
    Všechny body co jsi vypsal je skvělé mít 🙂 a neumím si představit kdyby se za ně mělo platit…

    JInak děkuji za návštěvu:)

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

