Výzva: Vlastním méně než 100 věcí?

Zdravím vás, drazí čtenáři!

Dnes jsem navštívil blog intuice.blog.cz a během článků o minimalismu jsem začal uvažovat, jak že na tom s minimalismem, který mám tak rád, jsem vlastně já. A právě během tohoto přemýšlení jsem si rozpomněl na úžasný článek Lea Babauty, který představoval tuto výzvu – snížit počet vlastněných věcí tak, aby jich nebylo více než 100.

Výzvy mám velice rád a upřímně mě velice zajímá, kolik že toho vlastně vlastním a kolik věcí mám úplně zbytečně, jelikož je nevyužívám či mě ničím neobohacují.

K této výzvě bylo dopsáno pár bodů, které se do výzvy nemusejí počítat, a to:

  • věci, které sdílím s ostatními lidmi,
  • neosobní věci, jako například příbory, čistící prostředky atd,
  • knížky,
  • pomůcky (propisky a podobně)
  • a dodatkem je, že kolekce a sbírky se počítají jako jeden předmět.

Osobně hodlám do tohoto seznamu započítat i věci, které nejsou přímo moje, jako například notebook, který není můj, ale značně jej využívám.

Myslím, že tato výzva pro mě nebude zas tak těžká. Nepatřím totiž mezi lidi, kteří mají mnoho věcí. I přesto nemám pojem o tom, kolik a co vše vlastně mám. Už dlouho se chystám na to, že vyhodím či přes aukro prodám zbytečnosti, které se mi tu povalují, a tato výzva je skvělou možností k tomu, abych tak učinil.

Věřím, že to bude zábava, takto si odlehčit pokoj! Jestli chceš, přidej se.

Body, proč se do tohoto pustit:

  • uklidíš si dům od zbytečností,
  • uvědomíš si, co je doopravdy nezbytné, co máš rád a co potřebuješ,
  • odlehčíš se od zatížení majetkem,
  • užiješ si zábavu,
  • vyzveš se k tomu, že tuto hranici udržíš, i když si nakoupíš nové věci

Číslo 100 není pevným bodem. Ti z vás, kdo mají spoustu věcí si mohou dát limit vyšší, například 150. Naopak ti odvážnější a silnější minimalisti uvítají číslo 50. Osobně zůstanu u čísla 100, které je takové krásně kulaté. Kdo ví, třeba po přehodnocení toho, co potřebuji a co mám rád, zjistím, že skončím u čísla 72…

Během výzvy určitě nastane spousta otázek. Budu se muset rozhodnout, zda toto je moje osobní věc či budu bádat nad tím, zda se to a to dá počítat jako kolekce. Tato výzva není nikým hlídána, tudíž je na mě a na každém z vás, jak se rozhodneme, jaká si určíme či neurčíme pravidla.

Několik bodů k výzvě:

  • Budu si sepisovat seznam věcí, které mám. Přeci jen patřím mezi lidi, kteří mají rádi přehled, a tak se mi se seznamem před sebou bude zbavovat věcí snáze.
  • Zvýrazním si věci, které prostě nedám. Každý z nás má své cennosti. Ať už je to kartička Pavla Datsyuka, model auta Shelby Cobra nebo pohled od někoho, koho máte rádi. Tyto věci si označím v seznamu červenou tečkou. Uvidím tak, kolik věcí vlastně zaberou ty důležité, a kolik ještě zbývá do čísla 100.
  • U čeho si nebudu jist, to označím otazníkem. Určitě během výzvy najdu spoustu věcí, u kterých budu přemýšlet, zda si je nechat či ne. Označím je tedy otazníkem a když překročím hranici sta věcí, tak bude odpověď jasná.
  • Co ale s těmi nadbytečnými věcmi? Osobně budu ty prodeje schopné nabízet na aukru či je daruji někomu, kdo je ještě využije. No a ten zbytek? Ten poputuje do popelnice či kontejnerů, bude-li to recyklovatelné.
  • Pokud bude hranice 100 věcí příliš jednoduchá, zvolím nižší číslo. Jak jsem říkal, nevím, kolik mám věcí, tudíž se může stát, že třeba skončím u čísla 90 a výzva by tak byla o ničem, jelikož bych nic vyhodit nemusel. Právě proto si sepíši seznam a na jeho základě určím číslo, které bude tou hranicí.
  • Pravidla jsou čistě na každém z nás. Zmínil jsem to výše, zmíním to znovu. Pokud někdo chce započítávat i kolekce třeba každý kus zvlášť, může. Když mám telefon a k němu nabíječku, mám to počítat dohromady či zvlášť? Pokud se v takovýchto situacích nebudu moci rozhodnout, budu se řídit tímto: Pokud to přišlo v krabici společně, je to jeden kus, pokud odděleně, započítám to jako dva.

Doopravdy se těším, až se do tohoto pustím. Hádám, že to bude několik dní trvat, než vše sepíši a nadbytečného se zbavím. Pustím se do toho samozřejmě už dnes, jinak bych to taky mohl odkládat donekonečna.

Každopádně se s Vámi poté podělím o výsledek, pravděpodobně ve videu.


Děkuji, že navštěvujete tento blog

Patrik

2 Comments

  1. Ty mi dáváš. Snažím se inspirovat tvými výzvami, ale tohle je hodně složitý. Zrovna si chci obnovit odění a obutí – nejlíp kus za kus. Dávám si na to týden. Jenže co když starou věc využiju nějak jinak? Ubude nebo přibyde. Jinak bych ji vyhodila 😉

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

