Ano, nyní už mám jen 100 věcí!

Zdravím vás!

Nedávno jsem zveřejnil článek Výzva: Vlastním méně než 100 věcí?, ve kterém jsem se zavázal, že snížím počet věcí, které mám. Pro ty z vás, které tato výzva zaujala zde uvádím několik otázek, které jsem si během výzvy musel zodpovědět.

Dále je v tomto článku výsledný seznam, který obsahuje 100 věcí, které nyní vlastním.

Otázky, které vynikly během výzvy:

  • Jak rozeznat, co je moje a co sdílené? Za osobní jsem bral všechno to, co bych si s sebou mohl vzít do budoucího vlastního bytu. Za sdílené jsem počítal vše, co využívají i další členové domácnosti.
  • Jak počítat oblečení? Oblečení a obuv jsem bral každý kus zvlášť, vyjma ponožek a spodního prádla. Co se pracovního oblečení na práci venku na zahradě a tak týče, ze seznamu jsem je vynechal. Přeci jen jde o oblečení vyřazené.
  • Co mohu počítat jako sadu? Osobně jsem za sadu počítal různé sbírky (časopisy, známky, hokejové kartičky), poté peněženku s obsahem, fotky a pohlednice, moje složky s kresbami a osobními dokumenty…
  • Co vybavení, nábytek? Ze začátku jsem chtěl mezi těch 100 věcí počítat i stolek, nástěnky a tak dále, ale brzy jsem si to rozmyslel. Přeci jen to není osobní věc.
  • Co různé osobní dokumenty a další papíry či sešity? Co se kancelářských potřeb týče, co se různých dokumentů, sešitů a tak podobně týče, nezapočítával jsem to. Započítal jsem akorát své „motivační kartičky“ a vlastnoručně vyrobenou záložku.


Po dopsání seznamu jsem skončil na 140 věcech, z toho 23 sad. Ve videu se zmiňuji o číslu 107, to je však z toho důvodu, že i různé typy oblečení (trička, kalhoty, kraťase) jsem bral jako sady. Právě po jejich započítání na kusy jsem se dostal číslu 140.

Část věcí ze seznamu jsem daroval, část vyhodil a zbytek se nyní snažím prodat přes internet.

Nyní je počet věcí přesně 100 a počet sad 10.

Jak jsem zmínil ve videu, jsem velice rád, že jsem se do této výzvy pustil. Hodně jsem odlehčil svůj život od věcí, uvědomil si, že oblečení mám více než dost a že ne všechno, co mám, nutně potřebuji… V budoucnu hodlám toto zopakovat a číslo počtu věcí snížit… Třeba na číslo 72.

Zde je můj aktuální seznam:

  1. Sbírka známek
  2. Sbírka Světa motorů
  3. Model Shelby Cobra
  4. Sbírka malých modelů aut
  5. Airsoft pistole Colt 1911
  6. Drobné vybavení k airsoftu
  7. Černá skříňka
  8. Řetízek
  9. Kroužkové desky s kresbami a osobními dokumenty
  10. Drobnosti na památku
  11. Několik hokejových kartiček
  12. Moje fotky a pohlednice
  13. Telefon Nokia 3310
  14. Kryty a pouzdro k telefonu
  15. Obraz města Portsmouth
  16. Čtyři plakáty
  17. Sbírka lístků s motty
  18. Vlastnoruční záložka
  19. Aktuální deník
  20. Původní deník
  21. Peněženka, klíče a karty
  22. Fleška
  23. Baterka
  24. Zámek s klíčem
  25. Pouzdro
  26. Lakýrky
  27. Tenisky
  28. Sálovky
  29. Páskovky
  30. Sandále
  31. Sada ponožek
  32. Sada spodního prádla
  33. Plavky
  34. Plavky
  35. Oblek
  36. Bílá košile
  37. Bílá košile
  38. Kapesníčky a rukavičky k obleku
  39. Motýlek
  40. Pásek
  41. Kravata
  42. Kravata
  43. Kravata
  44. Kravata
  45. Kravata
  46. Kravata
  47. Košile
  48. Košile
  49. Košile
  50. Košile
  51. Košile
  52. Bunda
  53. Bunda
  54. Mikina
  55. Mikina
  56. Mikina
  57. Tričko
  58. Tričko
  59. Tričko
  60. Tričko
  61. Tričko
  62. Tričko
  63. Tričko
  64. Tričko
  65. Tričko
  66. Tričko
  67. Tričko
  68. Tričko
  69. Tričko
  70. Tričko
  71. Tričko
  72. Tričko
  73. Kalhoty
  74. Kalhoty
  75. Kalhoty
  76. Kalhoty
  77. Kalhoty
  78. Kalhoty
  79. Kalhoty
  80. Kalhoty
  81. Kalhoty
  82. Kraťase
  83. Kraťase
  84. Kraťase
  85. Kraťase
  86. Kraťase
  87. Kraťase
  88. Kraťase
  89. Kraťase
  90. Svetr
  91. Pletený svetr
  92. Šála
  93. Rifle
  94. Rifle
  95. Rifle
  96. Rifle
  97. Rifle
  98. Cestovní taška
  99. Příruční taška
  100. Jízdní kolo

Co si myslíte, že bych ze svého seznamu mohl ještě vyškrtnout?


S pozdravem

Patrik

 

10 Comments

  1. Moc hezky napsáno, je to motivující. Sice Ti tam chybí věci osobní hygieny, ručník, peřina, polštář, povlečení a jistě bych našla více, ale je dobré, žes to sepsal. Mně se to zatím nepodařilo, věcí mám daleko více, ale je fakt, že lety se věci hromadí, i ty důležité.

    Odpovědět

  2. Wow Páťo :3 Tak tento článek mě docela ispiroval a možná že něco podobného zkusím v pokoji ( teda jestli nevadí ) A asi mi to pomůže trošku v tom pořádku … 😀 Je to fakt pěkný článeček i video :3

    Odpovědět

  3. Nedá mi to a ještě napíšu, že začnu přece jenom přemýšlet o stovce mých nejosobnějších věcí. Je to dobrý popud, jak si všímat, co krámů se za život nahromadilo 😉

    Odpovědět

  4. To jsou opravdu úzce osobní věci. Mladýho člověka. Ale chápu, že se dá udělat seznam nejužších věcí, které by si člověk vzal s sebou do novýho bytu. Nedávno jsem taky vážně zvažovala, do si vzít na jiný život. Psala jsem si to na tapetu „školní tabule“. Můžu říct, že jsem si založila složku v NB a „nezbytnosti“ tam zapsala a smazala. Rostlo to hrozně. Nakonec jsem zůstala a nikam nešla. Bylo to takových věcí, že bych jednopokojáč zaplnila a kdo by to stěhoval? Zde mám nábytek a oddělený prostor k bydlení a takových věcí pro denní potřebu, že by mi to hodně chybělo. Ale pravda, úplně úzce osobních věcí by se dalo jmenovat i to 100. Za život se toho nastřádá. I když teď stále pokračuju ve vyřazování starých věcí, trošku nových pro radost si musím pořídit a klesá to hodně pomalu. Stará ženská v domě na dědině „má“ hodně věcí, ale vlastně jsou většinou hodně „společné“…

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

