Minimalismus a moje „hodinky“

Zdravím vás, které zaujal titulek článku!

Dnes bych se s vámi rád podělil o svůj názor na různé doplňky, které u sebe, či rovnou na sobě, nosíme.

Není tomu totiž tak dávno, co jsem bez hodinek a bez řetízku snad ani nepřekročil práh svého pokoje. Měl jsem za to, že právě doplňky budují moji image, že bez nich jsem „out“… Doopravdy je však potřebujeme? Dle mého jde o „zbytečné“ věci navíc… Dle mnohých jsou šperky jejich důležitou součástí, mě však jen „svazují“…

… kdykoli jsem se totiž rozeběhl, řetízek začal lítat ze strany na stranu. Kdykoli jsem si zapomněl vzít hodinky, tak jsem pak uprostřed města panikařil, že jsem je ztratil. Ano, s těmito doplňky jsem vypadal daleko lépe. Přeci jenom pak člověk vypadá stylověji, elegantněji a movitější… Je to však třeba?

Musím se přiznat, že to ale nebyla myšlenka minimalismu, která mě přiměla se svých doplňků zbavit. Například řetízek jsem nosil nonstop, dokud jsem jednou neonemocněl. Během těch dnů, kdy jsem ležel v pelechu, byl uložen v mé skříňce. Když jsem se uzdravil, nějak jsem už nutkání jej nosit neměl, a tak zůstal ležet ladem… Co se hodinek týče, na ty jsem nikdy nenechal dopustit – vyhrál jsem je totiž prvním místem na firemní akci jedné firmy. Jít ven bez nich pro měl bylo jako nechat doma nohu. Jenže baterka také nevydrží věčně. Zašel jsem ji tedy nechat vyměnit. Co se však nestalo, hodinky po týdnu přestaly opět fungovat… To jsem však už na výměnu náladu neměl, a tak jsem je uložil na stejné místo, kde už v tu chvíli spočíval řetízek od mé mamky.

Proč vám toto vše píši?

Z jediného a prostého důvodu. Ačkoli jsem si myslel, že své doplňky nutně potřebuji, není tomu tak… Jde o prosté věci, které člověka jen zatěžují. Nyní už mě netrápí pouta na ruce i na krku…

Možná nejsem „in“, možná nevím, kolik je hodin… Cítím se však daleko svobodnější.


A co váš názor? Budu rád, když se se mnou podělíte v komentářích.

Patrik

13 Comments

  1. Hodinky pro osobní potřebu nepoužívám 10 let. Jen v práci musím, tak je mám tam trvale v šatně ležet a na dobu nezbytně nutnou je používám. Řetízek jeden tenký nosím, potřebuji ho v práci k image. Prstýnky jsem si odvykla, v práci mi někdy překáží, tak je nenosím 10 let vůbec.

    Odpovědět

  2. Nenosím moc šperků a doplňků, to je pravda. Ale bez svého prstýnku, náušnic a nějakého řetízku na krku z domu nevyjdu. Občas si vezmu i hodinky, ale to není pravidlo. Doplňky mám ráda, líbí se mi a jsem ráda, že je mám 🙂 I když popravdě ani náušnice, ani prstýnek ani řetízek na krku nestřídám.

    Odpovědět

  3. S těmi hodinkami je to pravda. Musím vědět, kolik je hodin, hlavně při cestování do města. Mám domluvené návštěvy nebo procedury a nechci zmeškat. Hospodář taky hodinky nenosí, protože má mě. A bez hodinek? On existuje odjakživa, ale já se bez nich cítím ztracená. Šperky pro mě nejsou vůbec důležité. Teď už jen nerezový prsten na nákupy do města, jinak už ani náušnice – ty ale než se mi zahojí natržená dírka v uchu. Ty mít prostě musím, jsou všelijak památeční a přírodninové a vůbec – bez náušnic ne. Ty to máš jednodušší. Já jsem ze staré doby, ale jak vidět, i bez nich to jde. Jen – bez hodinek a náušnic pocitově ne. Jsi šťastný člověk, pokud můžeš žít bez hodinek…

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

