Boj s nudou je bojem s vlastním nitrem

Zdravím Vás!

Každý z nás se sem tam potýká s nudou. Někdo jí podléhá více, někdo méně. Přesto nás občas přemůže pocit, že se nám nic nechce, že není co dělat…

Častokrát slyším, že se někdo nudí. Nudí se spolužačka v lavici, nudí se bratr doma, nudí se známí, s nimiž si píšu přes internet… Nudím se já.

A právě my, kteří se nudíme, často viníme okolí… Viníme kamarády, že na nás nemají čas. Viníme internet, že na našich oblíbených stránkách nejsou nové a poutavé články. Viníme počasí, že kvůli němu nemůžeme jít ven…. Jenže nuda není způsobena okolními jevy, je způsobena právě námi.

Nuda je náš vlastní problém, naše častokrát lenost zabavit se, něco dělat…

Vždyť je tolik věcí, do jakých se můžeme pustit… Osobně hrozně rád kreslím, nebo píši povídky. Když tedy přijde pocit nudy, najdu si pěkný obrázek auta a už kreslím. Pokud se mi nechce kreslit, můžu vyrazit na kolo. Je-li venku špatné počasí, stále mohu přemýšet nad dalším článkem pro vás, trochu si uklidit, pomoci rodičům s domácimi pracemi… Mohu si jen tak sednout k oknu s pozorovat mráčky na obloze…

Je jen na nás, jak využijeme čas. A pokud jej strávíme u televize s výmluvou, že není co dělat, jen si sami ubližujeme.

Příště až se tedy budete nudit, zkuste se i přes všecnu nechtěnost do něčeho pusit. Usmějte se a nuda, náš vnitřní nepřítel, bude poražena.


S odhodláním jít právě kreslit,

Patrik

16 Comments

  1. Já jí podléhám dost často. Jojo přesně často viním počasí, buď pořád prší a nebo je nad 30° a při tom se vážně nedá nic venku dělat. Většinou když se nudím, píši tak jako ty a když mě to taky přestane bavit tak si zalezu pod deku a sním a pomáhá to 🙂 jenže se to, ale nestane skutečností.

    Odpovědět

    1. Též rád snívám… Třeba dnes ráno 🙂 Jenže aby se to stalo skutečností, musel bych se hoodně snažit a mít štěstí na své straně… A tak raději jdu kreslit, či dělat cokoli, jen abych na svůj „sen“ zapomněl.

      Odpovědět

  2. Páťo,
    pěkně sepsaný článek, ale zapomněl si na jednu drobnou věc, a to na tu, že s nudou je často také spojena lenost. Nevím jak ty nebo ostatní, ale já když se nudím, obvykle se mi ani nic dělat popravdě nechce, a jak říkáš, svaluji to na okolí. Chtěl bych něco v tu chvíli dělat, ale něco, co je zábavné, co je… nečekané, a ne to, co si vymyslím, nebo se k tomu přiměji. Jak říkáš, je v tu chvíli spousty věcí, jenž by se daly dělat, ale je to obtížnější…

    Měj se fajn, MrMarkii
    Jinak se moc omlouvám, jestli tě vadí, že ti říkám Páťo. 🙂

    Odpovědět

    1. Zrovna moc rád toto oslovení nemám, ale… Už jsem si zvykl 😀 Každopádně co píšeš je pravda… Lenost je silný viník… Holt člověk nemůže v článku vzpomenout vše 😀

      Odpovědět

  3. Krásně napsaný článek :)) Popravdě, já se ani moc nenudím… 😀 Zvlášť přes školní rok – nemám na to čas. Buď dělám věci do školy, kterých je opravdu hodně a letos jich bude ještě víc, a nebo jsem venku s kamarády, nebo se věnuji svým koníčkům v pohodlí domova. Rád píšeš povídky? Doufám, že někdy nějakou zveřejníš :))

    Odpovědět

  4. No já teda u sebe nepociťuju ten pocit, že se nudím a přitom obviňuju okolí 😀 pro mě je to jako úplná blbost :DD ale jako někdo to tak může mít že?
    Často se nudím, ale u mě je to spíš i leností, nebo prostě tak.. že to není jen čistě nuda..
    super článek 🙂

    Odpovědět

  5. jj, jenom překonat tu nechuť a pak nuda hned skončí! Já teda ani nemusím psát povídky, stačí udělat radost psovi vzít ho na procházku 🙂

    Odpovědět

  6. Tyjo, já snad nikdy ani nevinila okolí. Vždycky jsem věděla, že je to mnou. I když málokdy se nudím. Sice to pak každýmu cpu, ale kdo ne.. 🙂 Pak mi někdo napíše „tak pojď ven“ a z nudy se stává lenost.. 🙂

    Odpovědět

  7. Ty máš jasno, to je moc dobře. A dal jsi nám před oči argument. Vymyslet si pro sebe nějakou činnost. Ale co ti na druhým konci té škály pracovitosti? Jak ty přivést k tomu, že něco počká, že je třeba nejdřív dokončit jedno, aby se přes pět dalších rozdělaných a nedokončených nešířil v mysli pocit nedostačivosti a nespokojenosti? Je to téma pro tebe a tvýho oblíbenýho „finančního učitele“. Nebo ne pro něho, ale něco nastuduj. Já na to nemám čas a ne že bych se nudila. Dnes odpoledne si ale udělám čas – místní mlaďoši zde budou ve velkým vařit KOTLÍKOVÝ GULÁŠ a bude tam i nějaká zábava pro Terezku. To mě nebude NUDIT. A tobě přeju, abys měl na „nenudicí činnosti“ co nejvíc času. Hezký víkend přeju ;-))

    Odpovědět

    1. Vnukla jste mi nápad. To je pravda, jsou i lidé, kteří stále pracují bez zastavení a přes všechno rozpracované se pouští do dalších a dalších činností… Zamyslím se nad tímto a uvidím, zda „vykouzlím“ článek i na toto téma 😉

      Dnešní odpoledne si s Terezkou užijte 🙂

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

