Já, minimalismus a internet

Zdravím Vás, drazí čtenáři!

Po dlouhé době oddalování jsem se dnes rozhodl opět „vzíti koště, lopatku a vymést svá data“… Každý z nás, kdo používá počítač, kdo užívá internet, pomalu sbírá data. Těmito daty nemyslím jen stažené soubory, ale i zprávy na emailové schránce, záložky oblíbených webů, historii prohlížení a mnohé další.

Čím více takových dat máme, tím těžší je se v nich vyznat, něco najít a soustředit se na to důležité… A právě rozptylování spoustou záložek, hromadou zbytečných „ímejlů“ a dalšími daty nám brání být spokojení… Snažíme se sbírat data, stejně jako shromažďujeme majetek… A jak říkají minimalisti: „Je jednodušší se pohybovat životem, máte-li méně věcí.“

… a právě proto jsem si pustil uklidňující hudbu a pustil jsem se do demolování zbytečných dat.

Začal jsem svou emailovou schránkou. Po několika minutách stahování důležitých dokumentů, mazání kontaktů, procházení a mazání emailů ve velkém, jsem zjistil, že mi v mé schránce zůstaly akorát dva emaily ze školy, soubor emailů od mé skvělé kamarádky, hrstka registračních potvrzení a série emailů s Výzvou 21 dní, která nabádá ke zdravému životnímu stylu (koncem září ji hodlám zde sepsat a sám ji podstoupit).

Dále jsem se pustil do slušného zástupu mých záložek. Zjistil jsem, že většinu z nich stejně nepoužívám, objevil jsem několik, které Vám v blízké době doporučím… Nakonec jich zůstala hrstka. Zůstalo akorát to důležité jádro, jež mě rozvíjí, jež mám rád.

Konečně jsem si tedy udělal na internetu pořádek, konečně jsem odlehčil batoh s daty, jež mě při surfování táhnou z prkna do vody.

Co Vy, jak jste na tom ve sbírání dat?


S pozdravem

Patrik

 

5 Comments

  1. To mi povídej! Chystám se na to a musí to být, jenže někdy nevím, jak to případně upravit. Ale slibuju – do konce září to taky pomažu. A pak defragmentuju. Chtěla jsem včera, ale nenašla jsem, jak najít defragmentaci, ač jindy se mi objeví sama. Občas celý NB přes ňu proženu a mám pocit, že to jde lehčeji. Mám ve složkách v poště i webky se zajímavými věcmi, ale jak tak koukám, stejně tam nejdu.
    Dík za nápad. Do konce září – slibuju. Stejně tak bych měla vybrat nejlepší články v jednotlivých měsících do své virtuální knihy. Ve vibracích posledních měsíců na to nebyla nálada a zapomněla jsem. Půjdu do sebe – jako ty. Přeju si, abych to dokázala vyházet jako ty – minimalizovat. Stejně to nehledám a jen mi to zapleveluje lištu a šuflíčky 😉 😦

    Odpovědět

    1. Přesně tak! Držím palce! Osobně jsem zatím zminimalismoval vše, co se týče internetu… Nyní mě čeká virtuální svět na disku notebooku… Co se defragmentace týče, doporučuji program Advanced System Care od IObit 😉

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

