Ztrácíme focením vlastní vzpomínky?

Lotus Esprit

Jedna z mých fotografií


Zdravím Vás!

… dnes jsem si opět po dlouhé době prohlížel fotografie, jež jsem za posledních pár let nasbíral na svém disku. Jelikož jsem vášnivý milovník aut, tak se není čemu divit, že na většině fotek jsou právě auta. Když jsem fotíval svým telefonem, byl jsem schopen nafotit i přes dvě stě fotografií denně… Vlastně to nebylo zas tak těžké, jelikož například supersport od mercedesu jsem zvěčnil asi padesátkou snímků (smích).

Když však fotíte takovýmto tempem, tak je pak velice složité si fotografie procházet…

Chvíli mi to trvalo, ale po čase mi došlo, že je lepší fotit minimálně. Přeci jenom mi připadá, že čím více si své zážitky fotím, tím méně si pamatuji… Asi holt mozek počítá s tím, že tuto vzpomínku si za něj pamatuje karta ve fotoaparátu.

Když se totiž snažím rozpomenout na některé z aut, jež jsem fotil, jde to těžko… Matně si vybavím situaci a na detaily si nevzpomenu vůbec. Když jsem před nějakou dobou seděl v Audi R8, což je sporťák za více než tři miliony, nechal jsem se samozřejmě vyfotit. Věřte, nebo ne, ale jediné, co si pamatuji jsou čtyři záběry z fotoaparátu, vlastní vzpomínky nemám… Naopak jindy jsem s kámošem narazil na jednoho veterána z šedesátých let. Litoval jsem toho, že jsem u sebe neměl foťák, abych se s tím krasavcem vyfotil… Dnes jsem za to rád, jelikož kdykoli zavřu oči, vidím jej před sebou jako na dlani….

Proto už nyní fotím pro zábavu, ne pro zachování vzpomínek. Náš mozek je kouzelný a neuvěřitelný nástroj, nepotřebujeme nějaký fotoaparát, který naši paměť zastoupí.

Někdo možná namítne, že je dobré fotit, že se pak například o dovolenou můžete podělit s přáteli… Já souhlasím. Avšak koho baví stovky fotografií? Osobně raději přátelům ukážu dva tři snímky a zbytek odvyprávím.

… a právě z důvodu zbytečnosti haldy fotografií jsem se rozhodl svou sbírku promazat (po průběžném mazání asi tisícovka kousků) a nechat z ní jen to hodnotné jádro, které omezím (opět) číslem 100.

Mé nejpovedenější fotografie od nynějška budu zveřejňovat na stránce onepatas.rajce.idnes.cz, kde už nyní je několik krásných fotografií aut.

Co vy, jaký je váš názor na fotografování?


S přáním krásných vzpomínek,

Patrik

11 Comments

  1. Já velice rád fotím, a hlavně velmi rád své fotografie upravuji. Bohužel, můj mobil sice děá vcelko kvalitní fotky, ale pořád to není ono. Po následné úpravě to ale vypadá jinak, dostane to zcela nové rozlišení, než originál. Tvé fotografie jsou naprosto obdivuhodné, moc se mi líbí. Je rovněž pravda to, že je lepší fotit méně fotek, než stovky, které stejně v závěru příjdou do koše. Těším se na tvé další fotografie na Rajčeti, popř. tady, na blogu.

    Odpovědět

    1. Těší mě, že se ti mé fotky líbí 🙂 Nové budou… Už jsem vložil několik fotografií z Anglie a během týdne zveřejním fotografie z Chorvatska… další budou následovat

      Úprava fotografií je něco úžasného… Jak říkáš, získá to úplně jiný rozměr… Osobně však prozatím úpravy nedělám, to přijde časem 🙂

      Odpovědět

  2. Od doby co píšu blog, tak mi fotky slouží hodně k dokreslení situace. Je to takové 3 v 1 – fotka, psaný příběh a samotný zážitek.. Co si takto zpracuju, tak pak už nezapomenu. Když bych ale fotky nechala jen tak na disku, vzpomínka na konkrétní zážitek určitě bude časem slábnout.

    Odpovědět

  3. Já doslova miluju focení a fotak je jedna z věci kterou u mě najdou lidi pořad. 🙂
    Fotím snad vše co se fotit dá a když jsme nekde na dovče furt jen fotím místo abych se kochala okolím 😀

    Odpovědět

  4. Kdybych měla kvalitní mobil, taky bych fotila…
    Já jako taky ráda fotím. No já bych fotila hlavně věci na které bych vůbec nechtěla zapomenout. Když se na tu fotografii podívám, řeknu si. „Ano tohle byl tenkrát užasný den…apod.“ jako zbytečné fotky taky mažu, ale dost jich mám i v pc…
    Jinak povedené fotky, líbí se mi hlavně ty auta, kde jsou v přírodě. 😉

    Odpovědět

    1. Souhlasím. Fotit na vzpomínky je dobré, sám mám několik fotek na velice silné vzpomínky – svezení v jaguaru, kamarádi z Anglie a tak… Avšak stačí jedna, ta nejlepší fotka 🙂

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

