Může jedna tabulka zlepšit život?

Zdravím Vás!

Dnes mám pro vás jeden z nejbáječnějších tipů, které jsem v nedávné době dostal. Tento skvělý nápad mi vnukla jedna z osob, které jsem potkal na jedné akci, kde jsem měl tu radost být. Daná osoba vedla workshop (přednášku) o tom, jak překonat prokrastinaci (chorobné odkládání věcí)…

Nyní však k tomu, co že to vlastně je.

Flow lístek (flow = pozitivní duševní stav) je vlastně taková jednoduchá tabulka, která má čtyři sloupce. Do této tabulky denně zapisuji tři body, které mi udělali největší radost, a do posledního sloupce zapíši číslo od jedné do deseti (10 = max) jako ohodnocení daného dne.

Osobně si tento lístek vedu týden, takže prozatím nemohu vyvodit dalekosáhlejší následky na moji náladu. Každopádně mi bylo řečeno, že se prý časem průměrná hodnota, jakou označujeme daný den, zvedá. Vedení této tabulky by tedy mělo zlepšovat náš duševní stav, naši vnitřní pohodu.

Možná Vám to přijde zbytečné, pro mě je však toto projevem poděkování. Je totiž krásné takto si večer znovu přehrát den, rozpomenout a připomenout si ty silné okamžiky, jež mě zase posunuly dál.

Prozatím jsem si svůj flow-lístek zapisoval do sešitu, který stále nosím s sebou, kde zapisuji své myšlenky, postřehy a úkoly do školy (smích). Přemýšlel jsem, že bych pro něj vytvořil speciální sešit, avšak spíše využiji svůj deník, který si (ne)poctivě vedu už přes dva roky – to se ještě uvidí.

Chtěl jsem vám přiložit fotografii mého flow lístku, ale je to napsáno celkem nepřehledně… Proto jsem svůj seznam přepsal do počítače a zde je výsledek:

flow lístek

Jak vidíte, moje „flow“ (nálada) se pohybuje v druhé polovině stupnice, což je pěkné… Samozřejmě jsou i dny, kdy má člověk pocit, že nic pěkného nezažil… V takové dny se však stačí rozhlédnout a nejednou je věcí, za které bychom měli být rádi spousta… Vždyť zde není válka, netrpíme hladem, máme obě nohy, je krásné počasí…

Pevně doufám, že v sepisování mého flow lístku budu stejně vytrvalý, jako ve psaní svého deníku, jako ve svých studených sprchách. Držte mi proto prosím palce.


Přeji Vám krásný den plný silných zážitků

Patrik

 

9 Comments

  1. Zajimava myslenka, zajimalo by me, ted uz je to nekolik mesicu od tohoto clanku, pokracujes v tom? Vyhodnotil jsi to nejak? Diky za odpoved!
    blog.knigy.cz

    Odpovědět

    1. Ano, v „Deníku vděčnosti“ pokračuji doposud a hodlám i nadále. Je to úžasný pomocník a brzy vyjde článek, kde vyhodnotím jeho užívání. Každopádně děkuji za připomenutí!

      Odpovědět

  2. Vím o čem mluvíš, četla jsem jeho knížku Konec prokrastinace a je fakt super. Líbí se mi tvůj blog, potřebovala jsem už dlouho do svý četby něco inspirativního. 🙂

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

