Můj virtuální svět

Zdravím Vás!

Dnešní článek nemá hluboký význam, nějaký vyšší úmysl – cíl. Článek na toto téma jsem totiž toužil napsat už dlouho, a tak si toto přání dnes plním. – Rád bych se s Vámi totiž podělil o to, kam jsem za posledních několik měsíců dospěl, co se internetu a počítače celkově týče.

Můj virtuální svět se dá rozdělit na tři části, a to na internet, hry a dokumenty.

Internet

Stejně jako velká část lidí, i já jsem na internetu „pečený, vařený“… Naštěstí už tomu není tolik, co ještě před několika měsíci. Dle mě je většina věcí, kterou já i vy na internetu děláme, zbytečná… Možná se mýlím, avšak alespoň ze své zkušenosti a z pozorování okolí to tak cítím.

Velkým krokem, který jsem udělal bylo to, že jsem si zrušil účet na facebooku. Ano, prvních pár dní to byl děs, ale dá se to. (Ačkoli nyní mám fb účet opět – jen tedy bez přátel čistě z důvodu skupin) Když jsem se tedy dokázal zbavit tohoto obrovského monstra požírajícího můj volný čas, získal jsem najednou svobodu…

Na internetu už tedy netrávím tolik času. Stačí mi jednou denně k večeru (nebo ve školní knihovně) nakouknout na můj email, shlédnout rychle novinky ve světě automobilismu a popřípadě přidat článek pro tento blog.

Hry

Není tomu dávno, co jsem u počítačových her ležel od ranních hodin do pozdního večera… Hrával jsem hry i přesto, že mě to třeba nebavilo… Hrál jsem, abych se zbavil volného času, abych se zbavil povinnosti něco dělat.

Když se podívám zpět, tak lituji těch stovek hodin strávených u počítače tím, že jsem jen něco klikal, že jsem střílel po hráčích či závodil v ulicích…

… jenže ono tomu dnes zas tak moc jinak není. Třeba včera jsem od jedenácti večer asi do jedné jezdil s kamionem po Evropě a převážel. A to se mi nelíbí – s tím musím přestat! Budiž třeba půl hodinky, abych takzvaně vypnul, ale jezdit hluboko do noci? To je šílenost.

Dokumenty

Někteří z Vás vědí o tom, že jsem nedávno ze svého disku mazal velkou část svých fotek. Ze všech mých fotek jsem si nechal stovku… A takhle to mám na počítači se vším. Mám zde akorát nutné programy, dokumenty, které doopravdy využívám a nic víc.

… mno dobrá, mám tu několik zbytečností (smích). Naštěstí to už není tolik jako před nějakou dobou. Počítač beru (nebo se spíše snažím brát) jako pomocníka v práci, pomocníka v komunikaci. Doufám, že časem se od něj ještě více oprostím.

Přeci jenom mi přijde daleko lepší, alespoň pro mě, strávit čas s přáteli například venku či u stolního tenisu. Raději si půjdu zaběhat, hledat kešky či zajdu navštívit nějaký workshop nebo přednášku, než virtuálně komunikovat skrze klávesnici či si krátit život hrami…


Co Vy, jak chápete svůj počítač?

Patrik

 

6 Comments

  1. Rezerv na mazání souborů je vždy dost. I u mne. Chodím do práce, vstávám brzy, tak musím brzy chodit spát. PC a internet mám ráda, ale jeho otrokem snad nejsem.

    Odpovědět

  2. Rozumím ti. Občas skočím na karty a to se chvílu neznám. Nic víc a nechybí mi to. Víc preferuju kontakt s blogery i mejlovou poštu – přistávají mi na ní vtipný videa a obrázky a moudra, což mi lepší náladu. FB úspěšně zrušenej a nechybí mi. To třetí – mazání souborů – jsem zatím začala piánko. Ale pokaždý skouknu a smažu něco, takže se i to daří.
    Jsem jiná věková rovina, je to asi pochopitelný. Jen to zasekání různými soubory (pustím si to hindy) se rozrostlo a tys mě přiměl k mazavce. Díky za to. Ať se ti daří zase vyzobnout nějakou nectnost v životě a já se přidám. Přeju ti hezký pátek a hezčí víkend

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

