Proč jsem to jen udělal?!

Nebojte, nestalo se nic vážného – jen jsem si dal horkou sprchu namísto té studené. A řeknu Vám jediné – bylo to úžasné! A co že najednou taková změna? Vždyť kde můžu, říkám, jak je studená sprcha skvělá, prospěšná, jak mě vždy nabudí energií a tak dál.

Ono totiž všeho moc škodí.

Stejně jako škodí přílišné pojídání ovoce, přílišné posilování a přílišné pití vody, škodí i příliš studené vody… Stále si sice stojím za svými argumenty pro téměř ledové šokování těla po ránu, ale přestanu říkat, že je to jediná cesta, která je správná.

Protože není.

Studená sprcha sice probudí, nabudí, ale nedokáže stejně uklidnit a zrelaxovat svaly jako právě horká koupel. Bylo by šílenství si po celodenní práci dát studený šok. Tělo si potřebuje odpočinout, potřebuje si dát pauzu.

A proč že jsem najednou porušil svůj rituál studených sprch? Jednoduše z toho důvodu, že jsem včera psal o tom, že rituály nám brání vidět dál, objevovat něco nového… A bylo by ode mě nepěkné, kdybych psal o rušení rituálů, a přitom si hezky pokračoval ve svém studeném „šílenství“.

Nebojte se tedy s něčím přestat.

Jelikož jen ten, kdo dokáže překonat své zvyky, své rituály, dokáže vidět dál, objevovat nové a více tak využít dary a možnosti, které nám život nabízí.

onepatas

9 Comments

  1. Sprchuji se pod studenou sprchou, jen když je odstávka horkovodu, letos to bylo celé tři týdny. Nebo někdy v létě, potřebuji se zchladit. Nebo někdy, když nemohu usnout a je mi horko. Jinak ani ne. Taky člověk není vždy je tak zdravý, aby mohl studenou, při nachlazení to může jedině uškodit. Takže spíše – jak člověk sám potřebuje.

    Odpovědět

  2. Tomu říkám vodvaz…
    a ted vážně….Jen Ty a moje máma jste blázni že se sprchujete studenou..ááá brrr…:-D
    Na to já teda koule mít nikdy nemůžu ( hups jsme holka) 😀
    Tak čauvec.. a mimochdoem jsi super! 🙂 Baví ě tvuj blog ikdyž tu sjme dne poprvé. 🙂

    Odpovědět

    1. Z mého okolí vím jen o jednom člověku, který je stejný blázen jako já 😀 S tím rozdílem, že on si ji dá jednou týdně

      Díky, že se blog líbí ^^ budu rád, když sem někdy opět zavítáš 😉

      Odpovědět

  3. Jen blázen se dobrovolně sprchuje neustále studenou vodou… (nebo odvážný muž 😉 )

    Zítra bude studená nebo teplá? Víš co já Ti poradím – něco mnohem víc úžasnějšího a to bude teprve narušení stereotypu a rituálů jak se patří! Dej si horkou koupel, s pěnou, olejíčkem, příjemnou vůní a vínkem… To je ta nejlepší relaxace, po tom spinkám klidně až do 11 😀

    Odpovědět

    1. Dnes si prosím večer dám opět studenou, už se na ni těším! 😀

      Každopádně horká koupel s pěnou, olejíčkem, vůní a vínkem zní parádně… Něco takového (až na to vínko) jsem měl možná tak v sedmi letech 😀 Už si doopravdy ani nevzpomenu, kdy jsem naposled zažil koupel (nepočítám-li bazén 😀 )

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

