7 rad jak dosáhnout svých cílů

Možná i vy, stejně jako já, toužíte dosáhnout nějakého svého cíle. Pokud ano, tak právě pro vás zde mám sedm bodů, které vám sice nezaručí stoprocentní úspěch, ale určitě vám zajistí vyšší šanci.

1/ Rozpoznej svůj cíl. První a zásadní bod. Když totiž máme svůj cíl, svůj sen, musíme jej poznat blíž. Pokud svůj cíl totiž budeme dobře znát, bude pro nás daleko snadnější něho dosáhnout… Informace, které je dobré si zjistit, se s různými cíli liší. Něco jiného si bude zjišťovat člověk toužící po slávě herce a jiné informace si budu zjišťovat já, když toužím profesionálně kreslit.

2/ Obnov zdroje. Každý z nás má své základní potřeby. Dobře víme, že hladoví, žízniví či ospalí nemůžeme odvádět stoprocentní práci. Za druhé býváme nervózní či podráždění a tak přehlížíme detaily a celkově nemáme chuť pokračovat. Než se tedy do něčeho pustíte, je dobré tyto své základní potřeby uspokojit.

3/ Poznej nepřítele. Také se vám stává, že na něčem toužíte pracovat, ale přesto najednou raději odejdete chatovat na sociální sítě? V takových chvílích je za tím něco, čeho se bojíme – náš nepřítel. Sedněme si tedy na chvilku a zamysleme se, proč se do toho nepustíme. Je za tím strach z neúspěchu? Je za tím strach ze změny? Zeptejme se sami sebe. Když totiž poznáme svého nepřítele, bude pro nás jednodušší ho překonat.

4/ Mysli pozitivně. My lidé máme často tendenci vidět věci černě. Lidský mozek daleko rychleji vymyslí deset katastrof, které se mohou na dovolené stát, než deset super zážitků, které nás možná čekají… Když tedy toužíme něčeho dosáhnout, zkusme se zaměřit na ty úžasné věci, které nás čekají.

5/ Přeruš své smyčky. Osobně mám třeba problém psát články pro svůj blog na svém stolku. Vždy když u něj sedím, tak mám nutkání jít na internet. Stačí mi však položit notebook na postel a psát tak v tureckém sedu… Možná je to u vás podobné. Zkuste přerušit své zaběhnuté zvyky. Vytvořte si nové.

6/ Vypracuj si list úkolů. Tohle je rada nad zlato. Někteří říkají, že psát si úkoly je zbytečnost, že poté je člověk strojem, který jen plní úkoly. Jiní to vidí tak, že bez to-do listu by nedali ani minutu… Pravda je někde mezi. Co kdybychom si sepsali tři body, kterých dosáhneme dnes, a tři body, kterých dosáhneme tento týden (či měsíc).

8/ Začni! Začněme zlehka. Stačí dva kliky, stačí dvě čáry na kresbě, stačí pár řádků v povídce, stačí uklidit jen jednu zásuvku ve skříni… Uvidíte, že čím lehčeji začnete, tím více budete toužit se k tomu vrátit.


Jaký je váš cíl?

onepatas

8 Comments

  1. Pěkně napsané. A souhlasím s Tvým posledním komentářem – pokud mám dny nacpané ( to je většinou), jsem ráda, když to zvládám. Na dny volna si už den předem vymyslím, co bych chtěla dělat – a ne, že nic! 🙂

    Odpovědět

  2. Můj cíl? Uf, trochu těžká otázka, když jich má člověk hodně, ale asi jako každý člověk toužím být v něčem opravdu úspěšná, že i já si řeknu, ano dokázala si to, jsi šikovná. Musím říct, že tento článek mě moc překvapil, moc se mi líbí a je opravdu krásně sepsaný, ty máš talent, máš talent psát takovéto články, a jednou bych od tebe ráda viděla nějaký článek nějaké rády nebo cokoliv jiného v nějakém časopisu, protože tohle nesmíš jen tak nechat. Moc krásná “ úvaha “ v bodě 4) – My lidé máme často tendenci vidět věci černě. Lidský mozek daleko rychleji vymyslí deset katastrof, které se mohou na dovolené stát, než deset super zážitků, které nás možná čekají … moc se mi to zalíbilo 🙂 a je to pravda. Ale proč? Jak řekl můj přítel, chceme ty katastrofy předejít aby se nestali ..

    Moc mi to pomohlo 🙂 Krásný článek. Měl by si přečíst každý.

    kaktusandmouli.blogspot.cz

    Odpovědět

    1. On to pro nás někde gúglí a nabízí na svým blogu. Občas i s osobními zážitky a radami. Nemusíme to hledat a může se k tomu vyjádřit a poučit se víc lidí. Většinou na takový „zdroje rad“ nechodíme, takže je fajn, že má takovýto zvyk.
      Já osobně Patrikovi fandím, polepšuje mě. Sice občas slibuju a pak skutek utek, ale přece jen se někdy nějaká rada „drápkem zachytí“ a dám to 😉

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

