29. října 2014: Den podle papíru

Včera večer mě napadla taková myšlenka – co si takhle udělat to-do list?

Nebylo by na tom nic zajímavého, přeci jenom hodně lidí si pravidelně píše seznam úkolů, co hodlají, co musí a co by si přáli udělat. No a protože mám tento týden volno, naši přijedou až pozdě večer, tak jsem se rozhodl udělat si detailní plán pro dnešní den.

Jak jen sepíši? Co tam bude? Nejprve hodlám vzít jeden z papírů (štos vytrhaných papírů ze starých školních sešitů) a vypsat na něj vše, co bych mohl dneska udělat:

– očistit boty, odbahnit své kolo, vytřít podlahu, dokreslit auto, shlédnout anime, uklidit si pokoj, předělat nástěnku, vynést věci do popelnice, zajet si pro kešky, přeložit další Leův článek…

Dále si červenou propiskou vyznačím ty nejdůležitější body (max. 5) a ke všem připíši, kolik mi si zaberou času:

očistit boty (30 min.), odbahnit kolo (40), vytřít podlahu (40), dokreslit auto (120), shlédnout anime (30),…

Poté veškeré body seřadím, jak půjdou za sebou a hezky popořadě přepíši na zadní stranu papíru.

No a teď už zbývá se do toho všeho jen pustit.

Z předchozích zkušeností vím, že je dobré si nechat vždy alespoň 20 % času jako rezervu, protože vždy se něco protáhne. Zítra se s vámi podělím o své postřehy a hlavně o to, jak jsem to zvládl.


Držte mi prosím palce!

onepatas

6 Comments

  1. Mně by se málokdy podařilo splnit „itinerář“ nějakého dne. Víckrát jsem to zkoušela a nic. Už jsem roztržitá, nechám se svést aktuální potřebou, co se „zrovna musí udělat“. Už s tím nebudu začínat. Ráno většinou nevím, co život na farmě přinese. Tak se nechci nervovat. Ale tobě přeju, aby sis zvykl na plánování a měl úspěch. Četla jsem, že ten jeden naplánovaný den jsi dal. Dobře jsi začal…

    Odpovědět

  2. Abstraktum to vůbec není,
    tohle znění, souvislostí má,
    kdo sem chodí, ten je zná.
    Četla jsem tvou pohádku,
    o životě na hrášku, líbí se mně,
    okno tvoje, do pokoje.

    Moje dětství se mě vrací,
    jsem všem mladým pro legraci,
    i „plenky se dostaví„? Půjde-li to takhle dále,
    pro pána krále? Budu li psát veršíčky,
    místo práce bohulibé, na hlavu si poklepá,
    můj děda popleta.

    Ne že bych naprosto zavrhla plánování na papíře, jen to tak trochu považuji za ztrátu času
    A L E a v mém věku se přiznám bez mučení, že to budu brzy potřebovat. Z A P O M Í N Á M……..

    ZDRAVÍM VÁS MLADÝ MUŽI A DĚKUJI ZA NÁVŠTĚVU. BABČA ANNA

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

