Toužíte po osobním rozvoji?

Každý člověk se rodí jako malé, zvídavé dítě, které touží poznat svět a odhalit jeho tajemství.

Učíme se mluvit, protože toužíme komunikovat. Snažíme se nejprve plazit, poté chodit a nakonec šplhat po křeslech co nejvýše.

Pak ale dospějeme…

Někteří z nás si dětskou zvídavost ponechají více, jiní méně.

Přitom právě zvědavost je základním kamenem učení se novému a prohlubování toho, co už víme.

Není tedy škoda ztratit zájem o nové informace, zážitky a jevy okolo nás?

Když nebudeme zvědaví, zůstaneme ve svých starých kolejích.

… bez zvědavosti se přestaneme vyvíjet.

Pokud tedy vy, stejně jako já, toužíte po rozvoji své osobnosti, nabízím vám pět bodů, jak jít zvědavosti naproti:

  • Hledejte akce! Všude kolem nás se stále něco děje – tam probíhá přednáška o vesmíru, jinde je výstava květin. Na každého z nás čeká spousta příležitostí, kde se dozvědět něco nového, kde rozšířit či prohloubit své obzory. Na nás zůstává jediné – hledat. Osobně to mám ulehčené životem ve městě, stačí mi tedy obejít knihovny a prohlídnout si letáky, které zde nechávají různé organizace. Je však spousta míst, kde jsou pozvánky na různé akce (často zdarma). Stačí hledat.
  • Říkejte ANO! Osobně jsem si touto výzvou prošel a hodlám ji podniknout znovu. Člověk kolikrát už ze zvyku odmítá návrhy svého okolí na různé akce. Zkusme řetězec odmítání přerušit. Sám jsem díky této myšlence přišel k úžasným akcím, které bych předtím odmítl, aniž bych vůbec zauvažoval, co mi mohou přinést.
  • Poznávejte nové lidi! Každý člověk je jiný, z čehož vyplývá, že každý má i jiné informace a znalosti. Já sám velice rád potkávám nové lidi, protože právě tito lidé jsou studnicí vědomostí, které mi mohou předat. Když například sedím v autobuse a slečna vedle mě si čte, jsem vždy zvědavý, co že to vlastně pročítá. Proč se tedy nezeptat a nenavázat rozhovor? K novým lidem patří nové zážitky a vědomosti. Nepromarněme tuto příležitost.
  • Buďte aktivní! Jdete po ulici a máte touhu zkusit uličku, kterou máte za zkratku? Slyšíte slovo, kterému nerozumíte, a zajímá vás, co znamená? Vidíte na druhé straně cesty svého kamaráda a jste zvědaví, jak že se má? Buďte aktivní a zkuste to! Vyzkoušejte zkratku, najděte si to slovo ve slovníku a pozdravte svého známého. Určitě totiž znáte ten pocit, kdy potom jdete a stále přemýšlíte, co by se stalo, kdyby jste byli jednali jinak. Předejděte tedy tomuto tíživému pocitu a „nakrmte“ svou zvědavost tím, že budete aktivní.
  • Nebojte se nového! Občas máme touhu nechat vše tak, jak to právě teď je – toto bohužel nejde. Stále se objevují nové technologie, noví lidé či příležitosti. Nesmíme se bát. Zkusme okusit nové věci. Samozřejmě ne všechno si oblíbíme. Pokud se však nebudeme bát, objevíme věci, o kterých jsme ani netušili, že bychom si je mohli zamilovat. Například já bych nikdy nebýval nakreslil svou poslední kresbu, kdybych se bál zkusit kreslení. Nikdy bych neobjevil hru geocaching, která je nyní mým denním chlebem…

Buďme tedy zvědaví!

Věřím, že právě toto je jedna z cest ke štěstí.

S pozdravem

Patrik


Líbil se vám článek?

Pokud ano, nezapomeňte se přihlásit k odběru článků na váš email. 😉

(symbol souboru v levém horním rohu)

3 Comments

  1. Jsem zvídavá a nic si nenechám ujít. Tedy v nejbližším okolí. čím je mi akce vzdálenější od mého bydliště, tím mám menší zájem se osobně účastnit. Ale na to je internet a ten je bezva!

    Odpovědět

  2. Jsi zvídavý, jsi inspirativní. Podněcuješ i moje zvídání, i když jsi o mnohá desetiletí mladší. Proč tě poslouchám a učím se u tebe. Máš svěží mysl a dar lidi aktivizovat. Ta pravidla si teď tesám do kamene. Vedle dalších, které už tam jsou. Díky a ať se ti daří ve škole 😉

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

