Návyk skutečně efektivních lidí

Znáte slovo proaktivita?

Osobně jsem ještě nedávno neměl ani tušení, co to je…

Proaktivita je schopnost dosáhnout svých cílů.

Čím více je tedy někdo proaktivní, tím snadněji dokáže převést své sny a vize ve skutečnost.

Poprvé jsem se s touto schopností setkal na přednášce o návycích efektivních lidí, kde o ní padlo několik vět.

Hned jsem věděl, že takový bych rád byl… a věřím, že stejně efektivní toužíte být i vy.

Právě proto jsem se rozhodl sepsat…

: :

Sedm bodů, jak být proaktivní:

     1/ Urči si své hodnoty!

     … bez nich nemáme tušení, zda má vůbec naše jednání smysl.

     2/ Jednej co nejdříve!

     … nečekej až ti vše začne padat na hlavu.

     3/ Převezmi zodpovědnost!

     … nedovol, aby za tebe jednali, mysleli

     4/ Přijímej výzvy!

     … ANO, ty to přece zvládneš!

     5/ Nevymlouvej se!

     … kdo chce, hledá způsob – kdo nechce, hledá důvod.

     6/ Pracuj na sobě!

     … řetěz je totiž tak pevný, jak silný je jeho nejslabší článek.

     7/ Uznej chyby… a pouč se z nich

     … chyby jsou totiž nejlepším učitelem.

Věřím, že tyto body známe každý. Všichni o nich víme, přesto se stále vymlouváme, odmítáme změnu či děláme ty stálé chyby dokola…

Proč to tedy nezměníme?

Zkuste si napsat na papír, který z těchto bodů byste rádi změnili. Zamyslete se a najděte způsob, jak se můžete každodenně změnit k lepšímu. 😉

Mě třeba vadí hlavně moje nezodpovědnost. Stále doufám, že moje problémy za mě vyřeší ostatní. Na svoji nástěnku tedy napíši heslo: Převezmi 100% odpovědnost za svůj život!

Držím vám palce

Patrik


Líbil se vám článek?

Budu rád, když se přihlásíte k odběru článků přes email. 😉

(symbol souboru v levém horním rohu)

5 Comments

  1. Teď zrovna řeším vznik a úpravu nové kuchyně. Chybí mi dostatek informací a hledám kontakty. Jenže oslovení se neozývají. Není vždycky možné postupovat „teď a tady“, když jiní odkládají …

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

