Ano, jedna tabulka může změnit život!

Dnes je to přesně 92 dnů, co jsem započal takový pokus…

… začal jsem si vést Deník vděčnosti.

V něm jde o to, že si každý večer zapíši, za co jsem danému dni vděčný. A poté den ohodnotím číslem od jedné do deseti (10 = max).

Některé dny jsou úžasné a nemám problém vymyslet desítky věcí, za které jsem vděčný… Jindy mám večer problém vymyslet tři body vděčnosti, ale vždyť není válka, jsem zdravý a rodina drží pospolu – tudíž jsem rád za toto. 🙂

flow lístek

Moje začátky s psaním Deníku vděčnosti

Jak deník pozměnil můj život?

1/ Každý večer usínám s pocitem, že mám za co být vděčný! Při zapisování do deníku totiž vždy najdu tři momenty (i kdyby jen drobnosti), které mě ten den potěšily.

2/ Mám silnou motivaci být během dne aktivní! Snažím se vyhledávat nějakou zábavu, dělat co mě baví a trávit čas s lidmi, které mám rád… Protože když člověk den prožije naplno, je pak daleko jednodušší být večer vděčný.

3/ Zaznamenávám svůj život! Už přes dva roky jsem si vedl klasický deník, avšak ne nijak pravidelně. Až Deník vděčnosti mi pomáhá zaznamenávat můj život pravidelně, a co hlavně – přehledně!

4/ Moje pocity úzkosti se stávají slabšími a méně častými! Jak si více a více vážím života, snažím žít na maximum a lépe využívám čas, tak už není důvod připadat si méněcenný.

5/ Poznávám, co mě vážně baví, co mě doopravdy naplňuje. Když kouknu do své tabulky, vidím, že některé body mají společné téma, že některé lidi zmiňuji častěji než jiné… Toto je pro mě jasný důkaz o tom, koho si doopravdy vážím a jaká činnost mě skutečně činí šťastným.

6/ Posiluji svou (ne)schopnost rozhodovat se! Jelikož je můj den často plný úžasných zážitků a kolonky jsou jenom tři, tak se musím rozhodovat, za co jsem nejvděčnější. Z počátku to bylo těžké, ale pomalu se v rozhodování zlepšuji… A to nejen při psaní deníku.

7/ Moje průměrná nálada stoupá vzhůru! Poslední týdny si všímám, že častěji využívám vysoká čísla. Nevím, co přesně za to může, ale funguje to – díky deníku jsem spokojenější. 🙂

Vřele tedy doporučuji si Deník vděčnosti vést.

Těch pět minut každý večer Vám ve výsledku udělá život spokojenějším 😉 Zkuste a uvidíte…

… a pokud hodláte s Deníkem vděčnosti začít, začněte hned dnes večer!

Ať jste ve svém životě spokojení

Patrik


Jestliže se Vám moje články líbí, budu rád, když se přihlásíte k odběru. 🙂 (skrze symbol souboru vlevo nahoře)

Dále ocením sdílení článků přes sociální sítě. Myslím, že myšlenka Deníku vděčnosti by se měla šířit dál…

13 Comments

  1. Boží, jdu do toho! Fakt super, myslím, že to bude dokoncei první u čeho vydržím, i když třeba jen týden dva, možná měsíc. Díky za to.

    Odpovědět

  2. Nic takového mě ještě nenapadlo, ale jak se koukám, mohlo by to být asi k něčemu dobré 🙂 Taky ti v tom držím palce a možná to vyzkouším i já, uvidím.

    Odpovědět

  3. O ničem takovém jsem doposud neslyšela, ale musím říci, že mě to velice inspirovalo a asi toho využiji. 🙂 Nikdy mě to nenapadlo a tohle je opravdu dobré. I podle toho co píšeš, že se postupem času zlepší. Minimálně polovinu toho potřebuji.. 🙂
    Děkuji a určitě v tom pokračuj! 🙂 Pokusím se začít také.. 🙂

    Odpovědět

  4. V tom je ten vtip.Vydržet, udržet soustavnost. V důsledku je cenné, že se tam najdou zrníčka radosti i konkrétnosti, které se někdy později hodně hodí. Doufám, že to držíš dodnes a pojedeš dál! Tohle je hodně dobrá „tabulka“ 😉

    Odpovědět

    1. Držím a hodlám držet dál 🙂 Hodně mě baví to, že každých deset dní ji potřebuji udělat znovu, takže si ji vždy vzhledově trochu poupravím a není to tak stále stejné.

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

