:02 V jeden moment jediná činnost

Jak jsem naznačil prvním letošním článkem…

… rád bych tento rok prožil NA MAXIMUM!

Když jsem včera přemýšlel, jaká výzva by mi k tomuto cíli mohla dopomoci, odpověď přišla sama od sebe.

Nedokáži se plně soustředit na přítomnost…

Snažím se toho dělat v jednu chvíli co nejvíce – při kreslení mám zároveň puštěný Skype, během večeře sleduji televizi a u psaní článků si pouštím hlasitou hudbu.

Vnitřně se sám sobě snažím namluvit, že tímto získávám více času a že jsem díky tomu efektivnější… ale opak je pravdou.

Je to jen moje hloupá výmluva.

Život je od toho, aby se žil NA MAXIMUM, aby se vychutnala každá jeho chvíle. V momentě, kdy se snažím dělat víc věcí zároveň, toto nepsané pravidlo porušuji…

Proto pro následujících sedm dní platí další výzva:

V jediný okamžik se budu soustředit na jedinou činnost.

Soustředit svou pozornost je u mě největším problémem při kreslení. Když tedy půjdu kreslit, pustím si místo BossHoss například zvuky vodopádu. Dále u notebooku (promítám si na něm předlohu) vypnu připojení k internetu a na telefonu si nastavím určitý čas (začnu na 10minutách), kdy nesmím dělat nic jiného, než se věnovat kreslení. V jednu chvíli tedy budu dělat jedinou činnost…

Dalším problémem je práce na internetu. Rád si otevřu email, wordpress, facebook, …, a pak je takřka nemožné se soustředit. Stále mám totiž nutkání přeblikávat mezi okny… Email kamarádce píši místo pěti minut půl hodiny a publikování článku na blogu je v nedohlednu… Od nynějška tedy budu mít v prohlížeči otevřeno jen tolik oken, kolik potřebuji k jednomu danému úkolu. Už žádné rozptylování.

Existuje spousta dalších momentů, kdy rozděluji svou pozornost mezi více úkolů. Rád bych toto v příštích deseti dnech změnil.

Aby tato výzva měla větší účinnost, hodlám s sebou nosit list papíru, na který si budu dělat poznámky o tom, kdy jsem měl nutkání dělat více věcí zároveň, jaké a proč jsem ta nutkání měl…

Za deset dní se Vám zde pochlubím s výsledkem a osobními dojmy.

Budu rád, když se ke mě přidáte.


Výsledek této výzvy


Budete-li honit dva zajíce, utečou vám oba

Patrik


Jestliže byste se rádi stali odběrateli blogu, stačí kliknout na symbol souboru vlevo nahoře a zadat Váš email 😉

3 Comments

  1. Je to tak. Nesoustředěnost na jednu věc nejen nešetří čas, ale ani úsilí a výsledek je horší. Máš to srovnaný, i já si dám na dnešek takový úkol. Je to obtížný, když ženská se snaží „šetřit čas a nohy“. Jiná cesta ale není – potom je řada věcí rozdělaných a žádná pořádně dokončená. To je dnes od tebe pozornost i pro mě. Děkuji

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

