:03 A co zjednoduším dnes?

Antoine de Saint-Exupery jednou řekl:

„Dokonalosti dosáhneme nikoliv ve chvíli, kdy už není co přidat, ale v okamžiku, kdy už nezbývá nic, co by se dalo ubrat.“

Já bych se rád dokonalosti přiblížil, a proto jsem se rozhodl předložit si novou výzvu:

Každý den ve svém životě něco zjednoduším.

Proč bych měl zjednodušovat?

Život dle mě není o tom, mít co nejvíce majetku, dělat co nejvíce činností…

Život by mohl být o několika málo činnostech, které nás opravdu naplňují a činí šťastnými.

Před nějakou dobou bych si při slovech „zjednodušuj a budeš spokojenější“ poklepal na čelo.

Nyní ale vím, že v zjednodušování je krása.

Můj pokoj nikdy neměl tak příjemnou atmosféru jakou má nyní (ačkoli je tu stále dost práce), jelikož jsem jej zjednodušil a zredukoval počet věcí, které zde jsou.

Dále jsem zjednodušil svůj email, kde se snažím udržovat co nejprázdnější schránku, moje plocha počítače je naprosto prázdná a už netrpím syndromem „tisíců záložek“ v prohlížeči.

Opravdu pociťuji, že když něco zjednoduším, mohu se lépe soustředit na tu trochu co zůstane a být efektivnější… A ve výsledku spokojenější.

Po následujících deset dní si tedy každý den položím otázku „Co mohu zjednodušit?“.

Jenže jak zjednodušovat?

1/ Hledejte, co můžete zjednodušit. Tato schopnost vyžaduje trochu cviku, ale když si ji osvojíte, nebude to nic složitého. V životě totiž často vlastníme přehršel věcí a děláme nespočet činností, které nás ve výsledku nikam neposouvají a ani nám při zpětném pohledu nedělají radost. Může se jednat o zbytečnosti v poličkách, oblíbené záložky v prohlížeči, ale i různé internetové portály, blogy či sociální sítě, kam už chodíme jen tak ze zvyku.

2/ Vymezte si čas. Nemáte čas na to, abyste svůj dům uklidili? Nevadí. Začněte zlehka. Stačí, když si vymezíte deset minut, a uklidíte jen jediný pokoj, jediné místo v něm – například poličku, jedinou zásuvku či pracovní plochu Vašeho stolku… Takto to funguje i při zjednodušování ostatních částí našeho života. Je obtížné změnit vše najednou, ale když každý den uděláte jeden malý krůček, ve výsledku to bude veliká změna.

3/ Plně se soustřeďte. Během určeného časového úseku se nenechte ničím vyrušit. Věnujte se jen tomu danému úkolu dokud jej nedokončíte.

4/ Užijte si to. Děláte to přeci sami pro sebe. To Vy si přejete příjemnější atmosféru v místnosti, méně úkolů na svém to-do listu či méně fotek v počítači. Usmívejte se a užívejte si to.

5/ Pochvalte se. Podařilo se Vám skončit se zájmovou činností, která vás ničím neobohacovala? Zredukovali jste počet věcí v místnosti? Soustředili jste se během dne na pár hlavních aktivit a zbytek nechali plavat? Pochvalte se a vychutnejte si pocit z dobře odvedené práce.

Každým jedním bodem se budu řídit i já.

Například o přestávce během psaní tohoto článku jsem se rozhodl zjednodušit výstavní plochu mé skříně, na kterou jsem během psaní článku hleděl a nemohl snést nepořádek, který se tam vyskytoval.

Krásný to pohled...

Krásný to pohled…

Nyní má každé okýnko svůj význam a je to krásně uklizené. Je tam jen to, co tam být má (až na ty papíry) a je radost se tam podívat 🙂

Jsem zvědav, co za těch deset dní zjednoduším. V článku s výsledkem mé výzvy se určitě podělím o nové poznatky a mé výsledky.

Budu rád, když se k této mé výzvě přidáte.


Výsledek této výzvy


Co byste rádi ve svém životě zjednodušili Vy?

Patrik


Jestliže Vás moje výzva zaujala, doporučuji se přihlásit k odběru novinek na váš email (skrze symbol souboru vlevo nahoře) 😉 Hodlám ve výzvách pokračovat po celý rok 2015.

4 Comments

  1. Príma, zase nápad. Bez ohledu na další body už vím, co zjednoduším nejprve – odnesu náhradní lůžkoviny ze své „zadnice“. Přinesla jsem jich několik (rouna, prošívané péřové peřiny…) pro dobu nemoci mého přítele. Vybral si a zbytek přistál na napůl rozložené mé skládací dvojsedačce. Ale být tam nemusí, zaplňuje mi moji docela pěknou trucovnu. Tím začnu – už jsem chtěla, ale… A teď přiletěl popis, co zjednodušit – taky. Za chvilku to jdu vynést nad výměnek – pěkně na vzduch. Další (vybrané a žádoucí) zjednodušení budou následovat 😉

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

