Prvoúhlý nepořádek

Lidé jsou různí…

… některým z nich vyhovuje nepořádek, jiní upřednostňují pořádek. Jenže…

Jaký je rozdíl mezi pořádkem a nepořádkem?

Vždyť pořádek i nepořádek mohou tvořit stejné věci, a přesto budeme cítit rozdíl. Když se například podíváte na fotografii níže, uvidíte autentický nepořádek u nás v obýváku, a na druhé fotografii ty samé věci, jen srovnané dle teorie „pravoúhlého nepořádku“.

Cítíte ten rozdíl?

neporadek

Před…

neporadek2

… a po použití teorie

I když je na stole hrnek s lógrem a skupinka použitých kapesníků, přesto to nevypadá jako nepořádek… Proč?

Protože nepořádek neexistuje!

… to jen věci nemají přidělené své místo.

Můžete mít na stole cokoli – sešity, tužky, lahve od piva… Mohly by tam být i použité ponožky. Když ale ty věci zarovnáte do pravých úhlů a podobné věci dáte k sobě, vytvoříte dojem, že ty věci jsou takto poskládané úmyslně – tudíž vzniká pořádek.

A to je veliká výhoda „pravoúhlého nepořádku“!

Představte si, že k Vám má do hodiny přijít návštěva, ale Váš dům vypadá jako po nájezdu Tatarů… V takové situaci využijete tuto teorii a ušetříte spoustu času, jelikož nic nemusíte schovávat, nic nemusíte nikam odnášet.

… vše jen srovnáte do pravých úhlů a vykouzlíte dojem pořádku.

Doporučuji tuto teorii vyzkoušet v praxi!


Také to doma míváte jako my (viz horní fotografie)?

Patrik


Líbila se Vám teorie? Pokud ano, budu rád, když ji budete sdílet dál 😉

13 Comments

  1. Aha, uspořádat do řady našíř a nadél? Pravoúhle? Škoda času. Já mám u NB na stole „nasněženo papírků“, taky zrovna hrnek od kofi. Kapesníky ne, používám látkové, i když je musím žehlit. Od toho neustupuju. Jednou se u nás před domem vyboural muž, převrátil se s autem přes střechu a když jsem ho sbírala se země, povrchově krvácel. Bylo fajn, že jsem mu na ty rány mohla přiložit vyžehlený kapesníky. Jeden ručník, který kryl větší poškození, se nedal vyprat. Kapesníky jo.
    Když má někdo přijít, rychle shrnu papírky do sešitu A6 a je pořádek. Až sem do mé „zadnice“ vstoupili snad jen dva lidi. Z toho pán, který mi v domě dělá drobné práce, které odmítá PRO MĚ A TEREZKU dělat můj hospodář, majitel domu a všeho.
    Takto pravoúhle uklizené papírky pak splavně najdu a ten moment vyřídím. Takže prázdný sešit zůstane, věci na papírcích jsou zrealizované a zůstane jen hrnek od kofi. Mám to vymyšlený. Máš proti tomu něco? Nečekám odpověď „k věci“, chtěla jsem je prohodit pár přátelských slov. Zdravím tě. Až moji „zadnici“ někdo pořádně uklidí, to budu už po smrti. A já chcu žít – mezi svými věcmi, který ve zdánlivým nepořádku mají svoju důležitost :-))

    Odpovědět

    1. Máte to promyšlené – tudíž tam máte pořádek 😀 … Látkové kapesníky opravdu mají své výhody a dlouho jsem odolával přechodu na papírové, ale už se tomu holt tak stalo 🙂 … Ta teorie pravoúhlého nepořádku je psána spíše pro zasmání, snad to nevyznělo jinak 😀 Je to hodně nadnesené, ale srovnat si věci (alespoň nepatrně) do pravých úhlů opravdu dělá divy…

      Odpovědět

  2. Tak tato teorie se mi teda vůbec nelíbí 😀 Kolik času ti přesné pravoúhlé uspořádávání zabere? Pořádek nebo nepořádek… s minimalismem to skoro nemusíš řešit. 🙂 My dneska zrovna minimalizovali papíry, které se nám doma po dvou měsících nakupily a jak ten prostor krásně prokoukl…

    Odpovědět

    1. 😀 … Samo sebou, že minimalismus je úplně jiná liga 😀 Osobně svoje okolí stále zjednodušuji a zjednodušuji a cítím se lépe a lépe 🙂 Mám-li se přiznat, tak jsem to aranžoval tak deset minut alespoň 😀

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

