V:03 A co zjednoduším dnes?

Před deseti dny jsem se rozhodl dát si výzvu, že každým dnem svůj život trochu zjednoduším.

Teď si uvědomuji, že tato výzva nebyla takřka ani potřeba. Svůj život, své okolí totiž zjednodušuji průběžně… tudíž jsem se ani nemusel nijak namáhat, abych tuto výzvu splnil 😀

Každopádně i tak jsem za ni rád, jelikož mi pomohla si uvědomit, že jsem na správné cestě.

Možná se může zdát, že zjednodušování je něco jednoduchého,

…ale není. Rozhodnout se k tomu, vyhodit staré sešity, promazat své oblíbené záložky, ukončit navštěvování kroužku či pustit se do radikální změny pro zjednodušení života, chce pořádnou dávku kuráže a přemáhání se.

Během těch deseti dnů jsem si kolikrát večer sedl a uvažoval, co bych tak mohl zjednodušit – ale nic nenapadlo. Valná většina zjednodušení totiž přišla sama od sebe.

Když se budete snažit něco za každou cenu zjednodušit, leda tak uklidíte…

Pro zjednodušování musí člověk vnímat své okolí.

Pokud Vás zajímá, co jsem za těch deset dnů zjednodušil, zde je seznam:

18./ Zpřehlednění vzhledu knihovničky. Dlouhou dobu jsem měl ve své knihovničce knihy naházené tak různě. Rozhodl jsem se je uspořádat a zjednodušit tak estetický pohled na ně. Nyní jsou pěkně seřazené v poličkách a já jsem ulehčil svůj život tím, že teď už na nesrovnanou knihovničku nemusím myslet.

19./ Ukončení návštěvy knihovny. Registrace v jedné z dvou knihoven se blížila konci, a tak jsem se rozhodl vrátit veškeré knížky, vybrat si peníze ze svého knižního konta (celých 26 korun 😀 ) a nadále navštěvovat jen jedinou knihovnu.

20./ Zefektivnění formy vytváření maturitních otázek. S kamarádem se navzájem doučujeme z odborných předmětů a já pro nás zpracovávám podklady. Jelikož nám to ale stále nevyhovovalo, rozhodli jsme se používat pro oddělení jednotlivých otázek různé barvy textu… Kdo by řekl, tě nám to natolik zjednoduší učení!

21./ Zpřehlednění zápisů do deníku. Jak někteří dobře víte, vedu si deník vděčnosti. Do toho dne jsem každý bod psal tak, jak mě to zrovna napadlo. Pro zjednodušení jsem se rozhodl vždy napsat tučně jedno slovo, které celý bod vystihuje, a za to jemně napsat jakýsi dodatek. Například: „Geocaching – krásný výlet do přírody“

22./ Vyházení letáků z vysokých škol. V pokoji jsem měl stoh různých letáků lákajících na vysoké školy. Překáželo to a já stejně nemám touhu tím listovat, tudíž jsem se překonal a vyhodil jsem to do koše. Už se nemusím trápit tím, že jsem si chtěl všechny ty letáky přečíst.

23./ Promazání emailu. Už před nějakou dobou jsem zjistil, že pročistit si emailovou schránku je úžasný pocit, a tak jsem tak učinil znovu. V prázdné emailové schránce se holt pracuje lépe a člověka netíží ty haldy nepřečtených zpráv.

24./ Zbavení se stolku. Jak víte, oblíbil jsem si hluboký dřep, ve kterém „sedávám“ i když čekám, než naskočí zelený panáček na semaforu. A jelikož jsem se vzdal své židle, kterou jsem měl v pokoji, rozhodl jsem se stejně učinit i se svým stolkem. Oboje teď patří bratrovi, který je náramně rád.

25./ Naprosté vyklizení skříňky s učením. Nevěděl jsem, co bych zjednodušil, a tak jsem otevřel svou skříňku s různými papíry do školy a vše letělo ven. Zpět se vrátilo jen pár vyvolených, zbytek se zpracoval.

26./ Rozhodnutí o zjednodušení snídaně. Ten den jsem byl na měření mých fyzických hodnot (váha, hmotnost, poměr svaloviny, tuku a vody v těle), kde jsem se dostal k určitému produktu, kterým od příštího týdne nahradím své dosavadní snídaně. Hodně to můj život zjednoduší… Ale na výsledky si budu muset počkat.

27./ Ukončení účtu na Skype. Jelikož mám stále nutkání spouštět si něco na rozptylování, rozhodl jsem se ponechat si jen účet na facebooku, abych bojoval jen s jedním démonem, ne s dvěma 😀

Doufám, že jsem Vás touto mojí výzvou alespoň trošku inspiroval či přiměl k zamyšlení se. Jako u každé své výzvy, i zde hodlám pokračovat.

Zajímalo by mě, který z mých deseti bodů zjednodušení se Vám líbí a který naopak nemusíte.


Co jste ve svém životě zjednodušili Vy?

Patrik


Líbí se Vám moje výzvy? Podpořte mě, prosím, a dejte o mém blogu vědět svým přátelům 😉

8 Comments

  1. Pro tebe je to zracionálnění života, studia a zájmů. Zbavovat se balastu osvěží mysl a dodá místo pro potřebnosti.
    Já za sebe?
    18 Knihovny v nejbližší době změní místo, podle vypracované „studie mého životního stylu“ se bude v zadnici přesouvat a racionalizovat. Při té příležitosti odplavou zbytečné publikace atd.
    22 V prosinci 2014 jsem vyházela hodně staré záruční listy. Staré smlouvy uložila jinde a vůbec nejstarší skartovala. Složenky a stvrzenky letěly taky. 3 roky a dost
    23 Průběžně „jemně“ dělám. V některých šuflíčkách ještě jsou mejly, takže znovu do toho. Zmizí i neaktuální šuflíčky a jména
    26 To chce vysvětlení. Snad si nebudeš kupovat nějaký „práškový snídaně“ nebo doplňky? Rosteš, doufám i moudříš – nechceš snad vyměnit různorodé potraviny za náhražky? O-O
    27 Zrušila jsem (už dvakrát) FB a žiju na Skypu. Rozhodně tam potkám lidi, který chci, a ne ty, který mi FB nutí. Mladí to ale asi mají jinak. Trochu času jsi ušetřil, ale nervy a plky asi ne. Pokud je to jinak, jsi dobrý ;-))

    Odpovědět

    1. Co se těch snídaní týče… Ano, mám objednanou náhražku stravy. Jeden z těch produktů v prášku, co se rozmíchá v mléku a obsahuje (nebo by měl obsahovat) všechny potřebné živiny. Hodlám to zkusit místo snídaní, které mívám mizerné (pokud vůbec snídám) 🙂

      Co se FB týče, též jej nemám rád… Mám na něm pod deset přátel a rušit jej nehodlám jen kvůli propagaci blogu 😀 Díky Bohu, že jsem se zbavil silné závislosti na něm.

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

