:05 Zrušení Facebooku

Nějakou dobu jsem teď byl neaktivní, co se výzev týče, a za to bych se rád omluvil

Je čas pro výzvu :05!

Hodně jsem přemýšlel, co mě v mém životě hodně ovlivňuje. Pro odpověď jsem ani nemusel jít daleko – trávím přespříliš času u internetu. Hlavně na Facebooku.

Tohoto sluhu, z kterého se stal pán, jsem v životě zrušil už dvakrát. Jednou na základce kvůli závislosti na tamních hrách, a pak letos v létě kvůli neustálému kontrolování nových zpráv…

A dnes jsem jej zrušil znovu.

A učinil jsem tak v krásný čas: 12 hodin, 12 minut a 12 sekund.

Možná by tedy bylo lepší se své závislosti zbavovat hezky po kouskách… Přeci jenom se drastické změny ve většině případů vrátí brzy do původního stavu.

Naopak když člověk postupuje metodou Kaizen (brzy představím) skrze malé krůčky, tak dosáhne trvalého a stabilního úspěchu, ačkoli to není hned.

Ale pak jsem spatřil motto na mé posteli:

motto armin shingeki no kyojin

Moje milované motto

(„Ten, kdo nic neobětuje, nikdy nic nezmění.“)

A tím jsem se rozhodl řídit.

Rozhodl jsem se obětovat propagaci blogu a chat s přáteli…

Díky tomu získám daleko více času pro kreslení, blog a celkové žití offline.

Ale závislosti se člověk nezbaví lusknutím prstů. Abych se za pár dní opět na Facebook nevrátil (definitivně se totiž smaže až 14 dní po žádosti o smazání), musím splnit několik bodů:

1/ Uvědomit si, v čem je jádro zlozvyku

Co spouští mou touhu jít na Facebook? Každý nový článek, který napíši a dlouhá chvíle u notebooku. Když jsem třeba psal článek a nešlo mi to, hned jsem šel kouknout na Facebook, zda se tam neoběvilo něco nového…

2/ Nahradit zlozvyk návykem

Očekávám, že budu mít velké nutkání se na Facebook vrátit. Když se tak stane, jednu si vlepím… Ne, nedělám si srandu, opravdu si dám facku 😀 Pomohlo mi to jako malému, když jsem se troufal být drzí na rodiče, pomohlo to spolužačce, když se odnaučovala mluvit sprostě… Tak proč by mi to nemohlo pomoci v boji proti sociálním sítím?

Poté se hezky zhluboka nadechnu a vymyslím tři věci, které bych mohl dělat… No a vyberu tu, která bude nejužitečnější!

3/ Vést si denní záznam

Hezky si každý večer napíši své pocity ohledně absence Facebooku. Když totiž člověk něco zapisuje, má větší motivaci bojovat, jelikož (alepsoň pro mě) by to bylo ponižující, napsat večer: „Neuspěl jsem, opět jsem na fb“.

4/ Odměnit se

Zvládl jsem další jeden den bez Facebooku? Paráda! Co se takhle odměnit něčím, co mám rád? … Pokud tedy daný den vydržím, dovolím si večer jeden díl anime 🙂 Dlouho jsem si na tyto japonské seriály neudělal čas, a to právě kvůli tomu, že jsem večery trávil chatováním…

Věřím tomu, že to zvládnu!

Kdo ví, třeba právě díky tomuto budu na blogu opět aktivnější a moje kresby budou kvalitnější…

Držte mi palce 😉

A nezapomeňte, že Facebook je jako lednička. Chodíte tam každých deset minut, i když dobře víte, že se tam nic nezměnilo… 😀


Výsledek


Co Vy a sociální sítě?

Patrik


Jelikož jsem Facebook zrušil, tak jsem ztratil hlavní místo pro propagaci tohoto blogu. Budu tedy velice rád, když to budete právě Vy, kdo mě budete sdílet dál 😉

13 Comments

  1. Patriku, pořád jsem se ptala, proč tě zajímá, kdo ocenil tvůj nový článek. Píšeš ho pod hlavičkou FB? Nepíšeš. Píšeš ho z potřeby se vypsat, pochlubit se co máš na srdci. Odezvy ti přijdou i z blogu.
    Na FB jen plkáš a nahlížíš do cizích životů, aktivit, názorů. Bez něho budeš mít víc času na všechno. Odhlásil jsi ho už podruhý a poznáš, že to stačilo. Vrhni se na kreslení a to, co tobě osobně dělá radost. Však pochvaly nebo kritiky přijdou i mejlem, pokud budou konstruktivní. Udělal jsi dobře a teď bádej, jak ušetřený čas využít. Když budeš mít nutkání (ale to ty už nebudeš), vyjdi si ven poznat svět v reálu a ne plkání o ničem. Máš to těžší jako já – asi se budou ptát známí, proč už na FB nejsi. Proč bys musel? Všimni si, že vlastně lidi na FB buď přizvukují, nebo se chlubí. Chtějí být chválení za maličkosti. Ty máš zájmy a záliby, které nepotřebují pochlebovače.
    Nedržím ti palce, to nepomůže. Nedělej si žádné záznamy, kolikrát jsi selhal. Slovo FACEBOOK nepoužívej, vyhni se hovoru o něm se spolužáky, prostě na ně neslyš. 14 dní je pokuta za neplodný návyk. Taky jsem tam (náhodně) byla přihlášená, dvakrát jsem se odhlásila a fajn. Udělej to taky tak. Nahraď ho cíleným používáním netu, uč se hledat náplň svých zájmů tam a ne honěním si trička na FB. Nepiš si žádné „denní záznamy“ o pobytu na FB. Odteď NENÍ. Dej to a žij podle sebe, ne podle „přátel“ na FB. Kitty

    Odpovědět

    1. Rád bych to trochu upřesnil. Facebook jsem naprosto zlikvidoval 😉 … Ten záznam byl myšlen tak, že si budu zapisovat pocity z toho, že jej už nemám, zda mě chybí či jsem rád, že jsem nyní svobodný 🙂 Každopádně jej už nepovedu. Není proč.

      Rád bych slovo Facebook vymazal ze svého života – zazdil jej, ale možná by toto zapření mělo spíše negativní, než pozitivní účinky 😉 Děkuji za Vaši podporu. Pevně věřím, že teď budu mít času daleko více. Už mám i návrh na novou kresbu – to bude zase něco! 😀

      Odpovědět

      1. Já jsem na internetu hodně, hlavně kvůli blogu… baví mě to 🙂 Když jsem na wordpressu, jsem i na mailu a na facebooku. Ale jinak nemám potřebu kontrolovat facebook, spíš mail. Ten i přes mobil 🙂 Ale zatím nemám pocit, že by mě to nějak zatěžovalo. A když nemám k dispozici počítač nebo připojení, tak si to užívám 🙂 Ale pravda je, že když už k tomu net člověk jednou zaleze, kolikrát ještě skočí na youtube a tam asi často i skončím :-))))

        Odpovědět

        1. Také mě blog velice baví 🙂 … Já si až teď všiml, že ten první článek nahoře je připnutý… 😀 Já měl stále za to, že u Vás nové články nejsou… a ono ejhle!

          Odpovědět

          1. :-))))) To je přesně o tom, co teď čtu… mít zrak malého dítěte, neustále připravený, že je někde něco nového, co ještě neznáme… a ejhle… ono to fakt platí :-)))
            Jo, jo, u mě je pořád něco nového. Ale díky za info… on bude ještě nějakou dobu připnutý a pak ho nějak přehodím, nebo na něj každý týden odkážu, nebo zapadne do propadliště blogu :-)))) Což právě nechci :-)))

  2. Držím ti palce! Nicméně se v tomto případě nabízí také další a jednodušší alternativa jak se Facebooku vyhnout. Pokud můžeš vstoupit do nastavení tvého routeru, můžeš si rychle a snadno Facebook zablokovat. Pokud ne, jde to nějak i na počítači. Ale to by bylo moc lehké, že? 😀 Co se týče toho, že si neaktivní, mě a myslím, že i nikomu jinému to nevadí. Já sám jsem také delší dobu na svém blogu neaktivní a musím říci, že jsem za tu dobu pochytil pár dalších nápadů a témat na články. Lepší je dlouho nepsat nic, než napsat něco, co nemá hlavu ani patu a co je… nekvalitní. Věřím ti a jak jsem říkal, držím ti palce s tou výzvou. Mnoho lidí nevydrží bez Facebooku ani hodinu, obdivuji tvé odhodlání a věřím, že jej splníš, tak jako tvé ostatní výzvy. 😉

    Odpovědět

    1. Ano. Stačí se trošku probrouzdat složkami, vložit pár řádků do jednoho textového dokumentu a už se na danou stránku nikdo nedostane… Problém je, že toto sice v mém případě fungovalo (tehdy na jiné stránky), ale když ono je to tak jednoduché, vrátit to vše zpět 😀 Když jsem teď svému okolí řekl, že s FB končím, je to pro mě úplně jiná motivace… Nesnesl bych totiž vypadat v jejich očích slabý. Vlastně ani sám sobě bych to neodpustil.

      Jak jsi na tom s FB ty? 😛

      Odpovědět

      1. No, upřímně… Já jsem s touto výzvou začal dříve než ty. Už jsem Facebook nenavštívil dva týdny. Zatím se mi to daří. Mám víc času na blog, na věci kolem… Je to lákavé se tam opět podívat, ale stanovil jsem si limit – až do 3. 3 .2015, tj. do konce prázdnin tam nevkročím. Jinak díky za optání. 🙂

        Odpovědět

        1. Paráda! Já jsem sice neplánoval omezit (zrušit)… Každopádně jsem za to rád, jelikož jen dneska jsem odvedl kus práce. Držím palce, ať to vydržíš… Osobně mi zatím FB vůbec nechybí… Asi i proto, že si s několika lidmi píši „dopisy“ přes mail 🙂

          Odpovědět

Zanechat Odpověď

