Tipy pro efektivní tvorbu

Velice rád tvořím.

A možná právě proto z duše nesnáším neefektivitu.

Při kreslení, a vlastně celkově při tvoření, se snažím čas využít co nejlépe, ačkoli mi to také občas dělá nemalé problémy.

Každopádně jsem si osvojil pár bodů, jak být efektivní, a v tomto článku bych je rád představil 😉

Co je tedy potřeba pro efektivní tvoření?

1/ Příjemná atmosféra

Pro tvoření potřebuji klid. Nemám třeba rád, když mi někdo kouká přes rameno. Také nemám rád rušivé zvuky, které vydává televize ve vedlejší místnosti… Pro tvoření je dle mě nejlepší naprosté ticho. Když už ale potřebuji nějakou tu zvukovou kulisu, volím něco nerušivého…

Například jsem si oblíbil zvuky přírody – hlavně „letní bouřku“ a „noční moře“. Dále je dobrá klasická hudba, v oblibě mám například houslistu Davida Garretta, který hraje na housle moderní skladby.

2/ Příjemné prostředí

Opravdu nerad kreslím v nepořádku. Pro někoho je možná nepořádek tvůrčí a inspirativní, ale pro mě je rušivý a nepříjemný. Než jdu kreslit, pokoj vždy uklidím a na chvíli otevřu okno. Teprve poté se mohu soustředit čistě na tvorbu.

3/ Vše potřebné po ruce

Jak vidíte na fotce, vše co v danou chvíli potřebuji mám při ruce – předlohu, podložku, pastelky, ořezávátko, tužku, gumu,… Není pro mě snad nic otravnějšího, než v půli rozkresleného auta hledat po celém domě ořezávátko.

Onepatas při kreslení

Moje pracovní plocha…

4/ Eliminovat rušivé zdroje

Zjistil jsem, že když se při kreslení nechám rozptylovat okolím, nejsem zdaleka ani trochu efektivní. Jakmile mi totiž přijde nová zpráva, hned zanechám kreslení a pustím se do odpovídání… Proto při kreslení nezapínám internet a telefon mám raději vypnutý.

5/ Láhev vody

Tohle se zatím učím. Je důležité mít u sebe něco k pití, aby člověku zbytečně nevysychalo v krku… S poctivým pitným režimem se tělo cítí lépe a soustředit se je daleko jednodušší.


A co vyhovuje Vám?

Patrik

4 Comments

  1. S tou lahví; bála bych se, že ji zapomenu dovřít, převrhnu ji a poliji výkres.
    K tvoření zásadně potřebuji tématickou hudbu. Když třeba kreslím nějakou filmovou postavu, pustím si soundtracky. Onehdy jsem kreslila Bezzubku z Jak vycvičit draka a tu písničku už umím nazpaměť. 😀

    Odpovědět

  2. Tvořím výhradně na svém blogu. V „zadnici“, bez telefonu, vypnutý Skype, Talk.
    Máš dokonale připravené tvoření. Mít všechno potřebné po ruce, vhodnou kulisu, pití. Tvoření ti musí jít od ruky. Už se zde množí hotové „modely“ a dokonce jsi už jeden zpeněžil. Nenechat se rušit – je to hlavní. Však je to tvorba – vnitřní i viditelný výsledek

    Odpovědět

    1. Tak to máte taktéž skvěle připravené místo k tvoření 😉 Ještě dnes si hodlám dát novou výzvu… Měl jsem s blogem obrovské plány a jsou tatam… Jsem rád, že sem stále ráda chodíte 😉

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

