:06 – Zalehnu před desátou

Po výzvě se zrušením Facebooku (zatím úspěšně, vůbec mi nechybí), hodlám překonat další zlozvyk, který mi hodně ovlivňuje život…

Chodím spát strašně nepravidelně.

Spánek je pro organismus důležitý, to víte Vy, to vím i já. Problém je v tom, že jednou zalehnu v deset a jindy se do postele dostanu třeba až ve dvě ráno…

Ráno se mi kvůli tomu nechce vstávat.

To chce změnu!

Přemýšlel jsem a došel jsem k závěru, že ideální by bylo vstávat každý den v šest, tudíž abych naspal osm hodin, potřebuji zalehnout před desátou

… a to je moje nová výzva!

K tomu, by si člověk vytvořil nový návyk, musí si vytvořit spouštěč, který vždy připomene, že teď je čas zopakování návyku.

Tímto spouštěčem bude můj telefon, na který si nastavím budík na půl desátou. Budu tedy asi jediný (možná jeden z mála), kdo si místo na probouzení, nastavuje budík pro spaní 😀

Dále je zde problémem věčné převalování se a přemítání myšlenek… Zkusím na to tedy takovou zajímavou metodu. Před spaním si na papírek napíši vše, co bych měl další den udělat a na co nesmím zapomenout. Poté zalehnu a jediné na co budu myslet, bude můj vlastní dech

Držte mi palce!


A co Vy a spánek?

Patrik


Rozhodl jsem se udělat z výzev čtvrteční pravidlo, tudíž za týden se těšte na výzvu :07 😉

11 Comments

  1. Že jsi vypustil FB ti chválím, jen tím získáš. Nech ho vyhnít a už se tam nikdy nepřihlašuj. Máš dost inspirace ve svých výzvách. A k odchodu ke spaní? Jen takový poznatek: bude to fungovat (taky), když nebudeš mít žádné úkoly pro dobu spánku. Napsané na papírku. Poslouchat dech je účinné, ale to jde nejlíp když máš hlavu pod peřinou, pod rounem – pod něčím, co utlumí ostatní zvuky a dovolí slyšet tvůj dech. Výborné jsou i prošívané lůžkoviny z mikrovlákna – přikryješ celou hlavu, pod nimi se dá dobře dýchat a OPRAVDU USLYŠÍŠ SVŮJ DECH. Poslouchej ho, vědomě dech prodlužuj a NA NIC JINÉHO NEMYSLI. Nenahlížej na žádný papírek, nejlíp ležet na zádech s rukama nad (za) hlavou (založit je ve vzpažení a chytit se za své lokty, udělat okýnko). Tak se ti podaří současně uklidnit paže, slyšet dech a rozložit se uvolněně na ploše lůžka. Mně to pomáhá usnout v pěti minutách. No někdy taky ne, když si přijíždím problémy a čekající úkoly na další den. Ozkus to a dej vědět, jak to zabralo na tebe. Přeju ti lehké usínání a dobrý spánek

    Odpovědět

    1. Děkuji 😉 Ten nápad s rukama za hlavou je skvělý! … Mě teď poslední noci v hlavě hodně trápila škola, a tak se mi opravdu hodilo vnímat jen svůj dech a na nic nemyslet… Člověk pak usne co-by-dup 🙂

      Odpovědět

  2. Tak to jsem zvědavá :-))) Já mám nejzazší dobu 11 (abych druhý den byla OK)… když dělám své čchi-kungové postoje, tak 8 hodin spánku nepotřebuju, stačí mi méně. Ale někdy mě něco zaujme a spát se mi nechce 🙂 Ale ve většině případů toto předsevzetí asi dodržuju.
    Budík si nastavuju nejen na buzení, ale i na meditaci nebo právě ten postoj 🙂 Abych se nemusela věnovat času, ale té praxi 🙂
    A vnímat jen dech… medituješ?? :-)) Jestli ne, nebuď příliš vyděšený, když zjistíš, že vnímat jen svůj dech je zatraceně těžké :-))) Ale napsat si ty nejdůležitější věci na papírek je super taktika. Já jsem při meditacích občas dělávala to, že jsem si heslovitě zaznamenávala témata myšlenek, která chodila… co jednou bylo zaznamenané, mohla jsem to nechat být do té doby, než bude po meditaci. Pomáhalo to. Nebo říkávám, že pokud to bude něco extra důležitého, ozve se to zas… jak když neberu neznámá čísla na mobilu :-))))

    Odpovědět

    1. Mohu se zeptat, jaké postoje chi-kung myslíte? O čem to je? 🙂 … Já nemedituji, hodlám začít (jako u spousty věcí), ale jsou zatím důležitější změny, které si musím zažít 🙂 … A to s těmi heslovitými poznámkami se mi líbí! Skvělý nápad 😉

      Odpovědět

        1. Ajaj… nějak se mi to odeslalo, než jsem dopsala 🙂 Postoje jsou v zásadě různé, spočívají v tom, že zaujmete danou pozici (držení míčku, nebo objímání stromu, otce, matky atd. atd) a v ní stojíte. Bez pohnutí. Začátečníci 5 minut, ostatní tak dlouho, jak to tělo a mysl vydrží. Nebo dokud necítíte, že už nejste tak unavení… že jste takový lehčí 🙂 Postoje používají hlavně v bojových uměních… tam se stojí třeba hodinu… na posílení kapacity těla přijmout víc energie. A na načerpání energie. Řekla bych ale, že to výrazně posiluje i výdrž v obtížných situacích :))))))) Schopnost vydržet, nevzdat to, i když Vás něco bolí a hlava říká, že je to blbost a nuda :-)))) A že musíte jít dělat to či ono :-))) Pravda je, že když máte tu zkušenost, že to zahání únavu (a tím pádem máte větší frustrační toleranci), tak se stojí mnohem lépe :-)))

          Odpovědět

  3. Já chodím spát pravidelně nepravidelně a jsem spokojená, bráním se tím, že v boji taky nejdeš spát kdy se ti zachce. Je to jedna velká bitva s tělem kdy ho nerozmazluji přílišným spánkem, jídlem ani pitím. Dá se říct, že mučím sebe samu. Já říkám ne, já se tužím, tužím jak mysl tak tělo. Houževnatost je někdy dobrá věc.

    Odpovědět

    1. Vycvičuješ se pro boj – pěkné 😉 Každý přístup má to svoje… Já hodlám chodit spát dříve jen z toho důvodu, abych byl ráno schopen vstávat dříve než ostatní 🙂

      Odpovědět

  4. Budu ti držet palce, to je samozřejmé. Ale i když si napíšeš na papírek věci, které druhý den musíš vykonat, stejně ti v posteli napadne dalších milion věcí. Věř mi, vlastní zkušenost. Poslední dobou to dělám často… Já chodím spát vždycky před desátou. Ojediněle po desáté. Vzhledem k tomu, že bydlíme v paneláku, tak ani není možné, že bych přenocoval.

    A co se týče toho Facebooku, taky jsem tam nebyl dlouho. Taky mi vůbec nechybí. Jen jsem zvědav kolik tam budu mít zase zpráv a upozornění, až se tam opět připojím. :/ No, držím ti s touto výzvou palce, jako vždy. A hlavně sem hoď pak report. 😉

    Odpovědět

    1. Ano, samozřejmě že napadne 🙂 Upřímně mi to ale pomáhá vypsat se s pocitem, že na tom zbytku už nesejde 😀

      S Facebookem ti i nadále držím palce. Mě už naštěstí upozornění děsit nemusejí 😉 Report už je napsaný, vyjde myslím v sobotu… Tento týden bude plný článků 😉

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

