Kalkulačka? Není třeba…

pocitani-v-hlave

Matematika je úžasná, ačkoliv všeobecný názor je jiný… S čísly se dá různě hrát a věřte či ne, může to být i zábava.

Například dnes jsem ukázal spolužákům pár triků, díky kterým může člověk počítat daleko rychleji. Normálně je pro ně matematika něčím, co nenávidí, najednou ale počítali a užívali si to!

Na obrázku výše jsou tři příklady, na které by normálně člověk vzal do ruky kalkulačku. Přesto stačí znát pár triků a najednou není problém to vypočítat do 40sekund. Odmocninu z 3136 dokonce můžete vypočítat za 5 sekund!

Pokud byste tedy rádi objevili triky, které nás měli naučit v hodinách matematiky, zkuste se podívat na některé z níže odkazovaných videí. 😉

Ačkoliv jsou videa celá v angličtině, věřím, že v tomto případě to nebude zas tak velký problém. Autor totiž dobře naznačuje, co s čím a jak se počítá.


Jak odmocnit v třech sekundách?

Jak řešit procenta z hlavy?

Jak umocnit na druhou dvojmístné číslo?

Jak násobit dvě trojmístná čísla?


 A co vy a počítání?

Patrik

 

 

6 Comments

  1. Dobrý… tak jsem se vrhla na procenta… protože ta počítám poslední dobou docela často (když vyhodnocuju zkušební Cambridge testy)… a fakt mě nebaví si pokaždé vzpomínat na to co čím dělit… protože od svých školních dob jsem si zvykla spíš věci odvozovat než se je učit nazpaměť.
    A to video je super… rozvedlo o pár kroků dál to, co vlastně obvykle sama dělám… takže už ani to dělení nebudu potřebovat :-)))))

    Odpovědět

      1. Stačí zajít do knihovny, je tam celý regál se zkušebními testy na FCE 🙂 I mně osobně se nejvíc osvědčilo zkoušet si ty testy… zda to časově lidé stíhají, jaký druh chyb nejčastěji dělají, vůbec si zvyknout na ten formát testu… a pak se zaměřit na tu gramatiku a na tu slovní zásobu, které dělají největší problémy. Ten regál je hodně bohatý… a regály s procvičováním právě gramatiky a slovní zásoby taky… stačí si vybrat dle toho, co člověka táhne. Každá ta kniha má něco do sebe :-))))

        Odpovědět

        1. Já jsem právě v knihovně (MZK) byl a to množství mě trochu vystrašilo 😀 Zkusím tam příští týden zajít a trochu to tam prozkoumat. Každopádně děkuji 🙂

          Odpovědět

          1. Já bych začala nějakým co nejnovějším vydáním zkušebních testů a zjistila bych, jak na tom vlastně jsem. A pak nějakou z učebnic… nepamatuji si přesně, co všechno v MZK mají, ale těch učebnic k přípravě na zkoušku zas tak moc není. Často se pracuje s Objective (PET, FCE atd.). Fakt bych řekla, že to ale hlavně záleží, jak vám co sedne….

Zanechat Odpověď

