Čtení: Návrat ke staré lásce

Je to už pár týdnů, kdy se na blogu paní Kitty objevil článek, ve kterém nabízela dvě knihy. Šlo o „putovní“ knihy od Klubu konzumentů knižního braku (KKKb). Jejich heslem je: „Čti škváru, šiř brak“…

… tudíž jen co si knížku přečte jeden, daruje ji druhému.

Řekl jsem si, proč ne, a napsal komentář, že mám o knížky zájem 🙂

knihy kkkb

To jsou ony v plné kráse

A co to vůbec je za knížky?

Ta černá je z roku 1925 a její název zní: „Poslední oběť Bélova“. Příběh začíná kdesi na blízkém východě. Hlavní postava, Ivan, má jasný cíl – zachránit unesenou dívku, která chvíli před tím zachránila život jemu…

Dobrý začátek, že? 😀 Každopádně to jsem ještě netušil, jak komplikovaný děj bude a že autor má v plánu něco jiného, než jen vyprávět příběh á la Indiana Jones…

… s hrdinou jsem totiž zavítal do trosek starověké Mezopotámie, kde archeolog odkryl tajemství Babylonské věže a o chvíli později mi tamní božstvo odvyprávělo legendy z dob dávno minulých. Super zážitek!

Druha knížka je z roku 1929 a jmenuje se: „V podzemí Kartagini“. I tato knížka zavítala do vzdálených krajů, přesněji to tuniského Kartága, odkud kdysi vyplul proti Římu slavný Hannibal…

A i zde příběh vypráví o únosu mladé dívky (no jo, únos je klasika 😀 ), o jejíž nalezení se snaží archeolog Walter s famózními detektivními sklony. Únos střídá únos a odvaha unesené Ireny… a samozřejmě nesmí chybět vsuvka o tom, jak vlastně zaniklo slavné Kartágo.

Hlavně druhá knížka mě doslova „připoutala k židli“! Četl jsem ji po večerech v naší šatně mezi krabicemi a hltal každé slovo jako sousta dědova guláše 😀

A pro koho je kniha určena?

Pro milovníky akčních filmu, amatérské detektivy, osoby se zájmem o historii,…. a co hlavně, pro čtenáře, kteří dokáží ocenit vůni a češtinu knížek z třicátých let minulého století 😉

Nyní hurá prohrabat domácí knihovničku a podívat se, zda doma nemáme skryté poklady!


Máte o knížky zájem? 🙂

Patrik

5 Comments

  1. Ááá to je skvělý, že si se vrátil ke čtení! :3 A na začátek sis zvolil opravdu zájímavý výběr! 🙂
    Tak ať v knihovně najdeš další zajímavé knížky 🙂
    Taky bych se měla začít víc věnovat čtení a že si to říkám už dlouho… za tyhle prázky jsem toho moc nenačetla… pamatuju si jedny prázdniny, kde byl rekord 47knih za ty dva měsíce! A počítaly se tam i s vícero stránkami.
    Jinak… před pár dny jsem tak trochu prohrabovala svými věcmi a nalezla takový bloček, který mi kdysi věnovala kamarádka… ale doteď jsem nevěděla co s ním, a teď to vím 😀 Napíšu tam první povídku, kterou úspěšně dopíšu! 🙂 Dosud jsem totiž jaksi, žádnou nedokončila 😀 (ale pšššt) Co myslíš, je to dobrý nápad… nebo možná malá výzva? (Mimochodem čtu nebo pomyslím na slovo „výzva“ a připomenu si tebe)
    Tak zdar dalším článkům! 🙂

    Odpovědět

    1. Tak to je tedy pořádné číslo! Já snad ani za život 43 knížek nedal 😀 Ale co, co není, může být! 🙂

      To s tím bločekem je super nápad! Těším se na povídku, zase brzy nakouknu tam k vám na blog 😛

      Odpovědět

  2. Hurá, ta druhá zaujala víc. A první zase chlapa. Pro ženu snad ani nebyla určená. Jen upřesnění pro ty, kdo s KKKb nemají zkušenost: Heslo zní: „ČTI škváru, šiř brak!“ Je to nadsazené, samozřejmě. Patrik je přečetl a dokonce práskl, o čem to je. Popravdě jsem se tou prvou těžce prokousávala a nedočetla ji. Ale pro milovníky napínavé četby tohoto druhu to bude pochoutka, jak vidím nadšený komentář. Zdravím dalšího konzumenta (kdysi) knižního braku. Ono to asi tak zlé asi nebude. Nehlaste se všichni! 😉

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

