Opravdový základ bytí

Nevím, jak vy, ale sám sebe občas nachytám, jak si pokládám prostou otázku:

… jak vlastně správně žít?

Odpovědí je spousta, otázka je, čemu se rozhodnete věřit 🙂 Každopádně existuje kodex, na kterém se shodneme (doufám, že shodneme 😀 ) všichni. Nalezl jsem jej na nástěnce v Papouščí zoo v Bošovicích, kde jej vyvěsila místní mateřská školka. Jsou to morální pravidla, která byla každému z nás (no, možná ne každému) vštěpována už v dětství. Jen, jak tak koukám po okolí, jsou častokrát opomíjena…

Zde jsou moudra z mateřské školky 😉

  1. O všechno se rozděl
  2. Hraj fér
  3. Nikoho nebij
  4. Vracej věci tam, kde jsi je našel
  5. Uklízej po sobě
  6. Neber si nic, co ti nepatří
  7. Když někomu ublížíš, řekni promiň
  8. Před jídlem si umyj ruce
  9. Splachuj
  10. Teplé koláčky a studené mléko ti udělají dobře
  11. Žij vyrovnaně – trochu se uč a trochu přemýšlej a každý den trochu maluj, kresli a zpívej a tancuj a hraji si a pracuj
  12. Každý den odpoledne si zdřímni
  13. Když vyrazíš do světa, dávej pozor na auta, chytni někoho za ruku a drž se s ostatními pohromadě

Tohle jsem si nemohl nechat pro sebe. Pomohlo mi to uvědomit si pár věcí 🙂 Hlavně to poslední je skvělé! Nehledě na věk, když vyrazíte do světa, nejlepší je chytit někoho za ruku… ve dvou se to vždy lépe táhne 😉

A jaký by asi byl svět, kdybychom si každý tyto zásady osvojili? Nad tím lze jen spekulovat…


Jaké motto se zalíbilo vám?

Patrik

9 Comments

  1. Milý článek, potěšil 🙂
    Tak ty se učíš japonsky? Skvěle, je to nádherný jazyk. Dřív jsem se tomu nějakou dobu taky věnovala, ale nakonec jsem to nechala ve prospěch němčiny (tři jazyky i s angličtinou už by prostě byly moc).
    A zdravím kolegu kreslíře 😉 Ještě se stavím.

    Odpovědět

  2. Taky bych vsadila na odpolední spánek. Jenže potom nepomůže ani budík a vzbudím se za kolik hodin.
    Možná ještě ta 4. Dávat věci na své místo, abych je potom našla. Mám vštípeno, ale občas taky hledám. Je spěch, někam to položím a potom hledám a bádám. Zrovna dnes – nůžkama na keře jsem vystřihovala malý černý bezy a (možná) odložila na kolečka s buřinou, kterou jsem potom vyvezla do kontíku. To bylo nejistoty – budu muset prokutat zapařený bioontejner? Ne – už jsem je mezitím poponesla na místo.
    Přeju hezký den – u nás zrovna drobně poprchává, takže jsem dosedla k netu, abych uschla ☺

    Odpovědět

  3. U mně platí 7, naopak 12 u mě neexistuje 🙂
    A jako jsem udivená, že tohle je ze školky 😉
    Jo a budu ráda, když se stavíš opět někdy na Našem blogu 🙂
    Ať jdou články!

    Odpovědět

    1. Odpolední spánek je príma, párkrát jsem to zkusil a mohu jen doporučit (není-li moc dlouhý) 🙂 … No jasně, že se někdy stavím, třeba dnes, když už mám čas 😀

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

