Erythrocebus Patas

Kterou z cest se na tento blog dostáváte?

Chodíte ke mě skrze odkazy na facebooku (ehm, nechtěl já jej zrušit?), oblíbené záložky, wordpress čtečku, z ímejlů o nových článcích, nebo napsáním hesla „onepatas“ do gůglu? (kdyžtak mi pak zahlasujte dole pod článkem 😛 )

Ptám se, protože…

Gůgl mě měl za opici! 😀

Kočkodan husarský

Teď už se internet heslem „onepatas“ trochu dost prošpikoval, ale dříve vyhledávač nabídl prvně opičku a teprve potom můj blog 😀 … Zkuste schválně napsat do gůglu „onepatas“ a napiště mi, na kolikátém místě byla tato opička u vás (u mě na patnáctém a v obrázcích dokonce na desátém, hezky pod mojí fotkou! 😀 )

Jenže jak už to tak u mě bývá, zaujala mě. Přečetl jsem si články, které mi gůgl nabídl… Erythrocebus Patas je jméno latinské, ale našel jsem i české – Kočkodan Husarský (to pro ten knírek 😀 ) a zjistil…

… že máme mnohé společné!

  1. Preferujeme velké otevřené plochy s výskytem vysokých stromů – Takže zavřít nás do stísněné budovy plné betonu je nelítostný trest! 🙂
  2. Naše rozměry mají vnitřní souvislost – Moje výška je plus mínus dvojnásobná vůči maximální délce samců včetně ocasu, čtyřnásobná vůči délce bez něj 😀 To nemůže být náhoda!
  3. Shodnou máme i barvu – Oni mají černé konce končetin a moje nejnovější boty jsou také černé… Opět, náhoda je vyloučena!
  4. Máme stejnou maximální rychlost vlastní silou – A to 55 kilometrů za hodinu. Oni jí dosahují v běhu a já na kole. Svou rychlost jsem změřil na radaru před vedlejší vesnicí 😀
  5. Skáčeme do výšky, abychom měli lepší výhled – Pravda, kdo ne… Ale je to další zajímavý náznak sounáležitosti nás dvou 🙂
  6. Jsme denní tvorové a všežravci – I toto platí pro mnoho tvorů, každopádně v mozaice dalších bodů se vytváří jasný obraz naší propojenosti
  7. Často působíme škody na zemědělských plodinách – Oni jsou za to stříleni, já zatím ne 😀 Asi jsem dostatečně chytrý na to, abych ujel, když nějakým polem s kukuřicí projedu…

A v čem jsme rozlišní?

… je to pár detailů, ale přiznat je musím

  1. Samci mají jasně modrý šourek 😀 … za tento rozdíl jsem rád!
  2. Každý z nich má bílý knírek jako husarský voják – zde stačí pár desítek let počkat a tento rozdíl zmizí 🙂
  3. Je to opice žijící ve střední Africe … a to je asi ten největší rozdíl 🙂

Opravdu je zajímavé, jak může internetový vyhledávač ovlivnit člověka… Jméno Erythrocebus jsem si oblíbil a rád bych opičku viděl v jejím přirozeném prostředí. Kdo ví, věřím tomu, že se jednou potkáme v tváří v tvář 🙂 Snad i jí dojde, že jsme si natolik podobní 😀


A které zvíře fascinuje Vás? 🙂

Patrik

22 Comments

  1. Ty mě bavíš! Ještě, aby tě stříleli, když jsi jediný exemplář 😀 (Opic je mnoho…)
    Google mi rovněž zadává na první místo tento blog. Ale koneckonců žádný div. Možná kdybych smazala cookies a historii… ale na to jsem moc líná!

    Odpovědět

  2. Google ťa u mňa vyhadzuje ako prvého, aj stránku aj obrázky, ale o tej opičke som ešte nepočula. Je však zábavné, ako si spísal to „spoločné“ aj to odlišné. Myslím si, že väčšinu by takáto zhoda skôr urazila a s humorom by to rozhodne nebrali. Ale je to skutočne vtipná náhoda 🙂
    Mno, ja som prvýkrát na tvoj blog narazila na blogu niekoho iného v komentároch. Odvtedy adresu zapisujem – keďže históriu nemažem, tak mi to tam zostáva. Adresy obľúbených blogov si ale zvyknem pamätať, tak mi to nerobí problém, aj keď históriu zmažem, nemusím aspoň kade-tade hľadať, či ukladať.

    Odpovědět

  3. Jasně, že google na prvním místě zadává tento blog. Zdá se být dosti čteným.
    Já ovšem používám blogger a tak si můžu tam dát oblíbené blogy a hned víc, co so nového šustne.

    Odpovědět

      1. Zřídíš si čtečku, která obhospodaří i jiné kategorie, třeba tuhle mám já : http://feedreader.com . Příkladně………
        Mám tam: blog. cz
        blogspot. cz
        livejournal.com
        WordPress samozřejmě, mohu si tam přidat cokoliv v uncategorized, tam mám jistě mnoho novin a jejich blogů, novinky se mně každodenně aktualizují, dnes třeba, 3050 nových článků, i zahraničních. Co si tam zadáš tam budeš mít.

        Odpovědět

  4. Google Chrome, je asi nejinteligentnější prohlížeč, při zadání ONEPATAS, jsi na místě prvním a samozřejmě, jako blog na WordPressu. Jo a odkaz sem, ze Shirai.cz, funguje také.
    Kdysi jsem se tě zeptala na jméno a pod tím, tě mám uložena ve čtečce na Fedreaderu, ležíš tam hezky v klidu, moc ke mě nechodíš, tak tě asi smažu. Zdravím, hezkou neděli.

    Odpovědět

  5. 🙂 Už jsme se o tom někde s někým bavili/y – je vždy rozdíl, jaký prohlížeč člověk používá a v jakém režimu. Já se třeba k opici, byť sympatické, v textu nedopracovala – na prvních třech stránkách. Dozvěděla jsem se, že existují členové různých komunit s tímto nickem (deviantní umění) – ale třeba že i Vy jste členem shirai 😆

    Odpovědět

    1. Přesně! Centrum.cz například kočkodana nalezne, seznam.cz nikoli… A takový yahoo.com mě i jako malý český blog strčí na první místo a pak nabídne písničku Pata Pata 😀 😀 Co se jmen „onepatas“ týče, všechna by měla být má… A ano, na shirai.cz jsem členem – a jedna z mých kreseb tam měla úspěch 🙂

      Odpovědět

  6. Je dobré, že do délky započítáváš i ocas. To je vždy důležité. Už vidím, jak se bavím s nějakým slečnou někde v soukromí a na dotaz „Kolik měříš?“ odpovím „190 i s ocasem“ 😀 😀 😀

    Jinak já tě sleduji hlavně díky Facebooku a teď tě i průběžně navštěvuji, protože máš fajn blog. A netřeba dodávat, že seš pro mě nejlepší diskutér na Facebooku :)) Osobně musím říci, že mě tenhle důvod změny jména překvapil a když si to tak srovnám, má to smysl. Byli jste si prostě souzeni! 🙂

    Odpovědět

  7. Tak tímhle článkem si mě dostal! 😀 Přirovnávát se k opici. Já jsem tě na obrázcích Google našel až na 27. obrázku. Krom toho tam také byly nějaké zajímavé židle. Když já sebe zadám do obrázků Google, většinou mi to nic nenajde. Kromě podobné přezdívky nějaké cizince, který rád fotí (tss, kopírák! ) A pokud jde o to, jak sem chodím, chodím sem většinou přímo z oblíbených záložek. Také u tebe mám přihlášený odběr novinek, takže také někdy z e-mailové schránky.

    Já se pořád musím smát nad tím prvním odlišným bodem. Tedy jak by to vypadalo, kdyby ho měli modrého všichni muži na celém světě. 😀

    Odpovědět

    1. Kdo ví, třeba bude příští článek právě o těch židlích 😀 😀 … A jak by to vypadalo, kdybychom byli všici částí modráci? Normálně, nikdo by se tomu nedivil 😉

      Odpovědět

  8. Takže ty jsi svojí fotkou v profilu klamal davy? Když už jsi na Gúglu, existuješ, to je příjemné. Kdybych někdy zapomněla tvoje blogové jméno, zadám si „kočkodan husarský“ a mám tě 😉
    Mám tě přihlášeného, takže mi tě Blog.cz přisunuje automaticky s každým tvým novým článkem. Ale – ten opičák je moc pěkný! 😉

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

