Věci, krásné věci se mají sdílet

drawing BMW M4

Když už kreslím, mělo by to mít nějaký důvod 🙂 Proto se teď snažím každou novou kresbu někomu věnovat a udělat tím radost… Jenže vždy tomu tak nebylo.

Moje kreslířské začátky byly sobecké.

V létě roku 2013 jsem si dopisoval s úžasnou holčinou, která milovala auta. Zmínil jsem se, že jsem pár týdnů zpět zkusil nakreslit pár aut. Zaujalo ji to a tehdy jsem začal tvořit na základě toho, co mi navrhla. Kreslil jsem a kreslil jsem, vždy se pochlubil a vyžádal si další předlohu… Jednou ve mě zahryzalo svědomí, že jsem ji žádnou kresbu nevěnoval, a napadlo mě to změnit. Jenže bylo těžké napsat „Pro Tebe, Nelko“, přišlo mi to jako zničení „dokonalosti“ díla. Ale dokázal jsem to, na začátku roku 2015 jsem věnoval svou první kresbu.

V té době jsem si psával ještě s jednou osúbkou – Eliškou. Byla pro mě mnohým, miloval jsem její humor. Chtěl jsem ji udělat radost, a tak jsem se rozhodl, že další kresbu nejen věnuji, ale i daruji. Vzpomínám, jak jsem ji napínal neúplnými fotografiemi a různými náznaky probíhající kresby naší milované Calíf. Věděla o kresbě, ale neměla ponětí, že jí kresbu pošlu.

A byl to úžasný pocit, darovat kresbu…

… darovat něco, čemu jsem věnoval hodiny a hodiny. Ano, ze začátku mi bylo líto, že jsem o svou kresbu přišel, to však brzy vyprchalo a zůstal jen ten báječný radostný pocit, že jsem vykouzlil úsměv na tváři.

Věci, krásné věci se mají sdílet…

… řekl mi před lety jeden skvělý pán a měl pravdu. K čemu nám je skrývat to, co může jiným vykouzlit úsměv? Radost se má šířit, nikoli ukrývat.

Právě proto tak rád kreslím. Kreslím, abych druhým udělal radost. Na světě je totiž málo okamžiků, které člověka plní radostí tak moc, jako zářící oči lidí, které máme rádi 🙂

A tak i tato kresba byla darována.

… darována úžasné osúbce, která mi dělá neskutečnou radost 😍 Díky Niky, že jsi.


Mimochodem, práce s uhlem je fakt špinavá činnost! 😀

Patrik

14 Comments

  1. Nejraději lidem darovávám svoje nejdražší věci aby pocítili popřípadě to co já, u četby.. Nedávno jsem svému příteli věnovala svojí nejmilejší knihu.. A on mi jich hned o týden později vrazil 10 jeho TOP, knih. Tak se těším až si je přečtu a budu sdílet se svým drahým jeho milované.. 🙂 Ina (PS: Z Alíka)

    Odpovědět

  2. Kolegyně se mi v práci rozplývala nad klukem, který krásně vyšívá a kreslí, tak mi to nedalo a musela jsem se podívat a teda jedním slovem – obdiv! 🙂 Asi tady budu šmírovat častěji 😛 …

    Odpovědět

  3. Krásný článek, darovat obrázek, se kterým se člověk piplá opravdu není jednoduché, klobouk dolů. Myslím, že jsi dokázal ujít velký kus cesty, jdeš mi příkladem a moc ti fandím, jen tak dál.

    Odpovědět

      1. Jop. Tuhle sérii ale budu trošku prokládat i jinými články, protože se s tímhle dá jít hodně do hloubky (=hodně článků) a nechci psát jen o tom. Pro vás to bude dobrý, že půjdu občas dost do hloubky, já si zase utřídím myšlenky 🙂

        Odpovědět

  4. Darovat radost s radostí – to se ti stalo. My obrázek vidíme, zůstane ti, a druhý/á si ho asi někam vystaví. Proč asi? Aby jí připomínala tebe. A to není vůbec málo.
    Maluj, kresli, rozdávej, budeš mít radost na pokračování…

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

