(Ali)expressní inspirace

Ještě nedávno jsem přes internet moc nenakupoval, ještě nedávno jsem platbu kartou online odmítal a bál se jí… To vše se změnilo, když mi kamarád ukázal stránku Aliexpress.

Znáte tento obchodní portál?

Pokud ne, seznamte se. Já jsem si toto místo ráčil silně oblíbit. Je to tam tak trochu jiný svět… Už například to, že konverzace často začínají „Hi friend,“ což je milý přátelský pozdrav. Obchod totiž nemusí být jen neosobní zatrhnutí platby, zaplacení, odeslání a čekání 😉 Může jít o vzájemné potěšení!

Vzájemné potěšení?

Poslechněte si příběh, jenž se odehrál v době dávno blízké, na internetovém portále a který vykouzlil úsměv nejedné osobě. 🙂

Aneb jak jsem si pořídil obal na ukulele…

Nedávno jsem si pořídil ukulele (jako dárek za nepovedenou, přesto úspěšnou, zkoušku z matematiky) a jelikož výběr obalů je v ČR omezený, rozhodl jsem se pořídit si je přímo od zdroje – z Číny. Proč taky platit přirážku obchodníkům a různým mezičlánkům, když bych měl obal tak či tak z té tamté asijské velmoci?

Jedny krásné jsem si našel, ale prodávající mi na otázku „Jak moc je obal vodotěsný?“ odpověděl „Potvrď objednávku, upravím ti cenu.“ Co? Mě nejde o cenu, ale o tvou odpověď, chytal jsem se za hlavu. 😀 A druhé tázací věty si buď dvakrát nevšiml, nebo ji ráčil ignorovat… Tak jsem se podíval jinde.

Našel jsem identický kousek, jen za trochu vyšší cenu. Prodávající mi odpověděl až překvapivě rychle „Teď je tady noc, ale ráno pošlu fotky.“ Zíral jsem, jelikož tak opravdu učinil a já tak měl konečně jistotu, co vlastně hodlám koupit. No a na výzvu, že jinde je ten samý obal levnější, reagoval snížením ceny. Žasl jsem. Popřál jsem krásný den a odpovědí mi bylo: „… Užij si víkend. Shlelley.“ Už to mě potěšilo, ale to nejlepší teprve mělo nastat…

Jednoho červencového dne obal došel.

Pracoval jsem zrovna venku, když došla mamka, že prý pro mě něco má. Byl jsem k ní netečný, jelikož by mě nenapadlo, že mi ten balíček z Číny dojde za 13 dní! Jenže krásným domovem pro mé ukulele to neskončilo. Uvnitř bylo, je a bude takové to vonítko a kartička s přáním- viz fotou.

Karta s přáním

To mě naprosto šokovalo, potěšilo a v jednom neskutečně inspirovalo…

Co takhle být milý a zachovat si lidskost i v obchodě?

Taková drobnost jako milé vyjadřování, ochota a malý dáreček navíc umí vykouzlit úsměv a potěšit naše lidské, často tuhé, srdce. Díky tomu pro mě obal není výrobkem, co jsem si koupil, ale dárkem od mé asijské kamarádky 🙂 Kdykoli jej vidím, vykouzlí mi úsměv.

Buďme k sobě trochu vstřícnější, však ono nás neubude…


Toužíte slyšet, jak hraji na ukulele? 😛

Patrik

7 Comments

  1. On je aliexpress sítí kopy obchodníků, takže záležíš na koho narazíš. Jednou se mi stalo, že jsem čekal na balíček asi měsíc a pak mi navíc přišel prázdný, jindy mi balíček nedorazil vůbec, protože odesílatel špatně vyplnil adresu. V obou případech refundace, ale toho čekání … 😀

    Ale přání je rozhodně lepší, než když jsem dostal k objednávce mandlí letáček přijmi Ježíše.

    Odpovědět

  2. Milý Patriku, na toto téma bych mohla uvést hromadu případů. Věci řešené mejlovou cestou jsou přímo protkané neformálními výrazy, a to nejen na mojí straně. Většinou se už z opakovaných kontaktů známe (hlavně obchodní věci), takže vím, že upřímné a od srdce oslovení nebo stavba vět a výrazy neohromí lidi, kteří nemyslí jen na tvrdý byznys. Dal jsi mi podnět – některé takové diskuse mám uschované, jsou pro mě jako ovlažující proud voňavé vodičky do okoralého srdce nebo zděšené mysli. To si počteš!
    Zdravím tě a – klidně upřímně zdrav. Vidíš, že i od čínského prodejce (nemusila to být přímo firma v Číně) ti přijde pěkný pozdrav 😉

    Odpovědět

  3. Zajímavé. To mi neteř neříkala, když jí chodil jeden balíček za druhým – před Vánoci 🙂 Nejdřív jsem si říkala, proč by mi měl někdo hned psát Hi friend, když ho ani neznám. Ale tak nakonec, proč ne. i kdyby to byl jen pozdrav podobný našemu Sbohem (kde už nikdo dávno nebere v potaz, že je tam něco o Bohu), tj. o friend tam vlastně vůbec nejde, je to pořád hezké 🙂

    Odpovědět

    1. Hodně ale přemýšlím nad tím, že kdyby mi to někdo napsal česky, tak bych ho měl za úchyla, kreaturu či někoho, kdo mě chce obrat do poslední penny… Zajímavé, jak to na mě působí mile, když je to jiným, než rodným jazykem.

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

