Vyšívání: (Ne)vytrvalost

Dnes je tomu rok, co jsem se zde s vámi podělil s mou touhou vyšít na plátno supersportovní automobil

Byl jsem tehdy plný optimismu a nadšení. Dokonce jsem si myslel, že to zvládnu do konce srpna! Což byly dva týdny. 😀

Jak naivní jsem byl…

Ano, výšivka mohla být už dávno hotová, kdybych každý den udělal aspoň 70 křížků, což je tak půl hodinky práce (když započítám i navlékání a zašití nitě). Celá práce má kolem 25 000 křížků, které musí být udělány, takže teoreticky bych u vyšívání měl strávit cirka 200 hodin. 😛 Jenže to bych muset jet jako stroj…

A jak že na tom jsem? Takto:

Postup ve vyšívání

Začal jsem samotným autem. Chtěl jsem prvně vytvořit kontury, abych zjistil, zda to vůbec jako auto bude vypadat a zda to má smysl. 😀 Hrozně mi to trvalo, bylo to nekonečné, jelikož se mi tu a tam křížek nelíbil, a tak se páralo a páralo, vyšívalo a zase páralo… Poté přišla řada na velký černí stín pod autem a levý horní roh. Mamča mi doporučila, ať bílou nechám na závěr. Argument zněl moudře – bílá se špiní.

Když pominu pár červených a žlutých flíčků, které ještě musím promyslet, tak krom žluté na autě budu těď vyšívat jen bílou… 😉

Bude to masakr, dělat takovou velkou, celistvou, neměnnou plochu. Ale výsledek za to (snad) bude stát! Vždyť co vše se mnou už výšivka prožila…

… kolik už se mnou nasledovala hodin dokumentů! 😀 A to hlavně o leteckých katastrofách, scénářích o konci světa či aktuálně o manipulaci lidské mysli…

To se totiž jinak vyšívá, když si člověk pustí něco nenáročného… něco, co stačí poslouchat, protože jinak bude z vašich prstů dokonalý cedník… 😀

Možná si vzpomínáte, že jsem tehdy psal, že se nepustím do žádného nového projektu, dokud to nedokončím. To jsem nedodržel. Nakreslil jsem totiž například uhlem tuto krásku či propiskami dárek pro prarodiče. A vůbec mi tedy nevadí, že jsem nedodržel své předsevzetí. 😀

Jsem tedy vytrvalý nebo nevytrvalý?

Shodou okolností jsem včera četl článek Kiky, kde psala o své nevytrvalosti. Do komentářů jsem jí napsal:

Vytrvalost. Vytrvalost, vytrvalost… Vždy jsem ji měl za něco, co u mě přeci nemůže existovat. A nebo že by jo? Ano, jen v divné formě. Zjistil jsem, že vytrvalý jsem, ale je to protkáno dobou neaktivní… Třeba teď s mým „veleprojektem“, a to vyšít si auto. Pracuji-nepracuji na tom už rok. Nemůžu říci, že bych byl ve vyšívání vytrvalý – vždyť celé měsíce se toho nedotknu – ale také nejsem nevytrvalý – vždyť jsem to stále nevzdal! Kdo ví… Třeba i tato nevytrvalá vytrvalost je vlastně vytrvalostí.

Ať už tomu je jakkoli, jsem rád, že jsem s tím tehdy začal. Těší mě, že spolubydlící na koleji mé práci neublížili – to víte, jeden z nich měl tendenci stále něco zapalovat 😀 A že když už mi ji někdy schovali, stejně výšivku obdivovali a nebrali mě kvůli ní za blázna a podivína (za toho mě totiž brali i bez toho 😀 )

Hurá si opět pustit nějaký ten dokument a vzít do rukou nit a kus žluté bavlnky… Je na tom práce jako na kostele!

A kdo ví, třeba sebe i vás překvapím a hotové to bude dřív než 16. srpna 2017!

… nebo taky ne, vždyť i nevytrvalá může být vytrvalost 😉


Mimochodem, kdybych na vyšívání pracoval 8 hodin denně, trvalo by mi to přinejmenším 23 pracovních dnů 😉

Patrik

 

23 Comments

  1. Hezký den Patriku , díky za komentář na mém blogu.. panečku, obdivuju, chlap a vyšívá.. super.. no ta moje výšivka zatím skončila na přípravě 🙂 látka je nachystaná, mulinky též..jen ten čas chybí.. ale snad to někdy dám.. i Tobě držím palce, ať se fáro povede 🙂 Katka

    Odpovědět

  2. Tá výšivka je skutočne veľmi pekná 🙂 Popravde ja ťa fakt obdivujem, pretože ja som na takéto veci nikdy nemala dosť trpezlivosti. Kedysi dávno som vyšívanie chcela vyskúšať i ja, ale rýchlo som sa toho vzdala – po prvé nebol materiál a nakoniec nebola ani chuť. Takže asi toľko k mojej trpezlivosti xD
    V každom prípade tú vytrvalosť/nevytrvalosť poznám i ja. Ja keby mám spočítať koľkokrát som sekla s japončinou napríklad, tak by som sa asi ani nedopočítala, ale stále sa k nej vraciam, pomaly už sama neviem prečo. Ale nevadí, hlavné, že ma to baví. Človek občas v takýchto, vlastne asi vo všetkom, potrebuje trochu prestávky, aby znova nabral silu, trpezlivosť, chuť, inšpiráciu. Už dávnejšie som si to všimla u seba pri písaní napríklad, alebo aj jednoduchom čítaní knihy. Je doba, keď som schopná prečítať každý druhý deň novú knihu a občas prejdu aj dlhé mesiace a neprečítam žiadnu.
    Inak som v niektorom komentári pod týmto článkom zachytila zmienku o audioknihách. Sú to super vecičky, hlavne pri takých činnostiach ako je aj to zmieňované vyšívanie. Ja som napríklad takúto audioknihu počúvala v robote. Zatiaľ som nepočúvala nejak veľa takýchto nahrávok, ani som v podstate moc nehľadala, pretože som sa zamerala len na jednu konkrétnu, ktorú som akurát potrebovala, alebo radšej chcela, no určite sa ešte po nejakých poobzerám, ale to som už veľmi odbočila od témy.
    Takže súhlasím, že i nevytrvalá môže byť vytrvalosť xD
    A veľa šťastia s výšivkou 🙂
    頑張って!

    Odpovědět

  3. Chválím. Nápad, trpělivost i vlastní kreslenou předlohu. Kdysi jsem taky vyšívala, vánoční ubrusy a prostírky, ale dnes už ne. Jo, časy se mění… 🙂

    Odpovědět

  4. Obdivuji každého chlapa,který vyšívá a nestydí se za to! Obrázek je parádní, předloha je vlastní? A proč mám bavlnky na namotávátkách? Protože vyšívám mulinkami, které mají 6 vlákem. Z toho by se mi špatně vytahovaly jednotlivé návleky, zcukly by se udělaly chumel. Takže mulinku namotám na motávátko, z kterého pak mohu libovolně střihat.

    Odpovědět

    1. Předloha je upravenou fotkou… Ani vlastně nevím, proč jsem zvolil tento model, když k němu nemám žádný citový vztah 😀 😀 Za vysvětlení mulinky děkuji 😉 Pracuje se s tím jinak než s mojí bavlnkou?

      Odpovědět

      1. Je úplně jedno, kdo čím vyšívá. Jestli bavlnkou či perlovkou – ty mají po jednom vlákně, nebo mulinkou – která má těch vláken šest a pak se většinou s ní pracuje dvojitě. Můžou se tak míchat barvy. Ale hlavní rozdíl vidím v množství barev – mulinky DMC jich mají asi přes 400…
        Pobavilo mě, že vyšíváš při dokumentech a zvláště při Leteckých katastrofách 🙂 Na ty jsem totiž vyloženě ujetá a doma mi za to nadávají. Ale což, budu aspoň připravená 🙂

        Odpovědět

        1. Osobně jsem opravdu zvědav, jak se budu cítit já, až poprvé poletím 😀 Viděl bych to na to, že spolusedícím budu vyprávět, co vše se může stát 😀 😀

          Odpovědět

  5. Tak to vyzerá naozaj úžasné aj ja také chcem 😦 inak si strašná sikulka. Muž ktorý vie vyšívat a ešte takto pekne? Klobúk dole :D….. Frajerka s tebou musí byť maximálne spokojná. Keby si mi toto priniesol domov…. Skrátka wau 🙂 dokonalosť

    Odpovědět

    1. Frajerka spokojená není 😀 jelikož není… Každopádně se těším, až to zarámuji. Jen nevím, co s tím 😀 Přijde mi blbé, nechat si to doma. Chtělo by to někam darovat!

      Odpovědět

      1. Ja sa hlásim 🙂 Či už ako potenciálna priateľka alebo ako obdarovaná 😀 hihihi…. Inak ahoj, som Katka (aby si nepovedal, že sa ani nepredstavím :D)

        Odpovědět

  6. Klobou dolů, kluk a vyšívá, a křížkově a auto… Chválím. Já taky mnohokrát začala vyšívat a nedokončila, chce to skutečně hodně trpělivosti a času. Toho nám ovšem nová doba moc nedopřává, byť nám tolik pomůcek usnadňuje práci.
    Držím palce.
    Ještě rada: zkus audio knihu. Teď „čtu“ Stoletého staříka, kterého bych asi klasicky nedala, ale při práci je to dobrá zábava.

    Odpovědět

  7. Patriku, v tom vyšívání máš moje uznání. I když jsi práci nedokončil v jednom zátahu, přece na ni myslíš. A vidím, že jsi šel navlíkat žlutou bavlnku, tak třeba kus žluté přibude. Jindy navlečeš další barvu a ta bílá – to chce na to dobře vidět. A „vysedět to“, když nebudeš mít jiné důležitější zástoje. Někdo vybarvuje omalovánky a ty holt vyšíváš. Stejně jsi dobrý. Křížková výšivka mě vždycky bavila, mám materiál, říkala jsem si: v důchodě budu sedět u vyšívání a prd. Je to tam jak jsem to tam před léty dala. Občas to vyvětrám, zalituju nad šufletem a zase je zavřu. S tím, že už konečně… Držím ti palce, to někdy dáš 😉

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

