Než zemřu: 101 cílů

Přemýšleli jste někdy nad tím, co od života vlastně očekáváte?

… čeho byste rádi dosáhli, co měli, kým byli, co byste rádi prožili či naopak nikdy zažít nechcete?

Dle mě není vůbec na škodu, věnovat aspoň pár minut dumání a ujasnit si své myšlenkové pochody… A co lépe – svěřit to papíru. Je-li to (mmm… jelito) totiž černé na bílém, můžeme se k tomu kdykoli vrátit, vyhodnotit či se jen tak pobavit tím, jak nám tehdy pracovala hlava… 😀

Pokud vás tedy zajímá, jaké si dal cíle…

Bucket list

Dnes je tomu přesně 1510 dní, co jsem si 10. července 2012 sepsal sto jedna cílů pro svůj život. Jelikož teď radikálně vyklízím svůj brloh, přišel okamžik vyhodit i tento značně ošoupaný sešítek provoněný omítkou…

… a když už má letět do koše, tak ať si aspoň užije trochu slávy. 🙂

Psal jsem jej tehdy asi hoďku a půl a moc nad tím nepřemýšlel. Každopádně byl po ty čtyři roky různě poschováván po pokoji, užil si měsíce pod kobercem u zdi (proto voní omítkou), měsíce v pořadníku na volné papíry a poslední část svého působení strávil v mé černé skříňce. Schválně můžete v komentářích hádat, k čemu má černá skříňka slouží… 😛

Zde je kompletní seznam

Zelenou je to, co se již naplnilo a škrtl jsem to vše, co mě teď už ani za mák neláká. Jak je vidno, moc se toho nesplnilo. 😀 Ale nelituji… Za ty čtyři roky se toho tolik změnilo. Vždyť čtyři dny po tomto seznamu jsem teprve začal psát svůj deník! A to mám pocit, že si jej vedu odjakživa.

Každopádně těší mě, že jsem si seznam tehdy sepsal. Je vidět, že mi tehdy o přátele nešlo (tehdy jsem se třídou nevycházel)… Toužil jsem být úspěšný (body 13, 19, 43, 60, 88), miloval jsem auta (4, 5, 52,74), chtěl jsem luxus (11, 25, 31) a zmizet z Česka (7, 15, 17, 28, 41)…

A když jsem si spočítal, kolik bodů se týkalo majetku… Zhrozil jsem se!

Chtěl jsem auta, dům v Alpách, luxusní hodinky, vlastní jachtu, vlastní letadlo, firmu… Prostě ve zkratce – být úspěšný podnikatel, co je uznávaný, může si vše dovolit a vše má.

Svými cíli jsem se díval do budoucna, vysoko…

… což mě inspirovalo k tomu, abych sepsal nový seznam. A světe div se, je naprosto jiný. 🙂 Místo na majetek myslím na přátele, na to trávit s nimi čas, luxus vystřídala touha po tvorbě charakteru mé osoby a jediné co naznačuje touhu zmizet z ČR je vidina být přítomen na autosalonu v Ženevě… 😀 Úžasné, jak člověka ovlivní čtyři roky.

Určitě doporučuji, věnovat sepsání seznamu tu hoďku a půl, je to skvělá zpětná vazba na to, co vlastně máme za důležité, co je pro nás nosné… 😉


A co by určitě obsahoval váš seznam?

Patrik

15 Comments

  1. Zdravím, vVzhledem k tomu, že zkoušíte techinku 101 cílů, rád bych vás pozval k vyzkoušení mé aplikace http://www.101prani.cz, která velmi přehledně s cíli pracuje. Aplikace je zdarma, je přehledná, přívětivá. Je lepší naž papír, automaticky připomíná cíle a je interaktivní. Zároveň budu rád za jekékoli náměty…

    Odpovědět

  2. Páni! Ty si políbil modelku. Tak to tleskám! Tlesk! Tlesk! Tlesk! Tlesk!
    Hele: Muj obdiv určitě máš. Slyšet: Miluju tě. No v tomhle ti nepomúžu 😀 ale od čeho jsou romantické filmy!

    Odpovědět

  3. Milý Patriku, meditaci provádím většinou, když si lehnu a nemohu zrovna usnout. Tak si představuji a probírám v duchu, co jsem chtěla udělat a neudělala, co jsem zažila, případně jen takový krátkodobý plán, co ještě chci zažít. Vlastně jednoduše- být obstojně zdravá, samostatná, starat se o manžela, aby mi „vydržel“ co nejdéle, být nablízku potomkům, pokud by mne potřebovali, když už mají své rodiny, svůj život.
    Jsem vlastně šťastná, když si promítnu, že mám, co jsem si přála: Celý život jsem pracovala,jsem v důchodu.Vychovali jsme s mužem tři hodné syny, ti se oženili, mají děti, práci, bydlení. Mám svůj koutek, kde mohu psát do blogu, emaily, číst různé zprávy, stahovat fotky, prostě se bavit a mám přátele nejen z blogu, ale i ještě z dávné školy, se kterými se scházíme měsíčně a povídáme si. Bolesti těla musí jít stranou.

    Odpovědět

    1. Díky za komentář, vždy si rád počtu psaní někoho, kdo je šťastný… 😉 Sám nevím, co bych dělal, kdybych se sem tam neviděl s přáteli a lidmi, kteří jsou pro mě tím nejcennějším…

      Rád Vás tu opět někdy uvidím.

      Odpovědět

  4. Nuž, takéto som nepísala. Písala som kadečo už, ale toto ešte nie. Popravde momentálne ani neviem, čo by som do takéhoto zoznamu napísala – nie, že by sa mi splnilo všetko, po čom som kedy túžila. Ide skôr o to, že proste v tejto chvíli ani ja sama neviem, čo by som chcela stanoviť, ako cieľ do budúcnosti. Teda takéto podrobné. Jediný cieľ, ktorý sa mi už dlho vznáša pred očami je „Byť šťastná“. Myslím, že toto si zapísať ani len nepotrebujem. Tie ostatné sny, ktoré som si kedysi zapísala som odložila a možno už aj spálila, čo je lepšie, pretože sa k nim neviem a nemusím vracať. Momentálne je pre mňa dôležitý len tento jeden cieľ…
    Inak, myslím si, že každý z nás túži po sláve a zabezpeční, nie je preto nič hrozné, ak sa to objaví v cieľoch človeka. Veď kto by túžil žiť v chudobe, napríklad? V tom zozname si ale mal zopár naozaj pekných cieľov 🙂

    Odpovědět

      1. Ja si prečítam všetko (skoro xD) Čo ma zaujalo? Hm, tak napríklad cieľ zažiť zázrak, či počuť „Milujem ťa“, je podľa mňa veľmi pekná túžba alebo cieľ, hlavne preto, lebo je to celkom… zriedkavé, v tomto svete aspoň určite. I ciele ohľadom vlastnej rodiny sú pekné, pretože poukazujú na to, že proste človek myslí aj na budúcnosť, ktorú by prežil spoločne s niekým – najlepšie so svojou skutočnou láskou, čo sa tam tiež medzi cieľmi mihlo. I splnené ciele – pobozkať slečnu v daždi, neľutovať minulosť, či každé ráno počuť spev vtákov sú pekné. V podstate poukazujú na to, ako málo občas človeku stačí k šťastiu.
        Celkovo by som povedala, že ja potrebujem cítiť, že som dostatočne zabezpečná a je to pre mňa dôležité, no napriek tomu, hodnoty ktoré som vyššie písala, mi dokážu spraviť oveľa väčšiu radosť. Zaujímavé, ako sa takéto veci dokážu miešať v povahe človeka… je to celkom… protichodné a predsa sa vedľa seba dokážu veľmi pekne pomestiť.
        S radosťou počujem, že sa blížiš k cieľu „byť šťastný“, držím palce, aby si ho čo najskôr aj dosiahol 🙂

        Odpovědět

        1. Díky! Člověku opravdu stačí málo… a mě kolikrát ještě méně 😀 Stačí úsměv, kapající déšť či „komorebi“ (což je světlo ten moment, když na tebe skrze listí stromu svítí slunce) 🙂 … V podobném duchu tu byl i jeden článek – http://wp.me/p4KL8m-5L 😉

          Odpovědět

          1. Myslím, že som ten článok zachytila, keď som si prezerala tvoj blog. Sú tam veru vymenované veci, ktoré človeku dokážu naozaj spríjemniť deň a urobiť ho šťastným 🙂
            Áno, áno, človeku občas naozaj stačí máličko, napríklad jarný vánok či šum listov v korunách stromov. Často mi dokážu spraviť väčšiu radosť ako ten najdrahší dar. A čo je najhlavnejšie, dokážu človeka neskutočne inšpirovať 🙂

  5. Milý inspirátore Patriku. Přiznávám, že tehdy jsem nabízenou možnost nevyužila a seznam cílů a necílů nevznikl. Dnes jsem přehodnotila jeho potřebnost a seznam v dalších dvou dnech vznikne. Odpovědně do něj vtělím, co ještě od života očekávám se zřetelem na to, je-li to reálně dosažitelné vzhledem k věku.
    Kdysi jsem si vůbec nedovedla představit, že budu mít svůj blog a tím i blogové přátele – rozšířené řady mně už známých osob nejen z blogu (čtenářů), ale i řadu lidí, které jsem měla možnost osobně poznat a už jsou součástí mého života. Dost podstatnou – přiznávám. Od krize v mém partnerství jsem také přehodnotila priority svého života. Dost toho vzniklo (i) pod tvým vlivem. Děkuji za inspiraci. Jdu uvařit oběd a v neděli, kterou od doby krize prožívám v poklidu podle svého, budu tvořit „inspiračník“. Tipuju nejvíc třicet bodů – ale možná i míň. Zato budou „hutnější“ – s nutností je plnit. Jdu do toho! A přeju pěknou neděli neděličku plnou výborných poznatků, jak jsi plnil svůj seznam 😉

    Odpovědět

    1. Opravdu mě Vaše reakce těší! Už ze své podstaty mám rád různé seznamy, kdy si odškrtávám, co je a co ještě ne… Přemýšlím, jak to udělat, abych ten seznam měl na očích a mohl jej plnit. 🙂

      A objeví se inspiračník na blogu? Docela rád bych se kouknul…

      Odpovědět

      1. Pokud zvládnu dostatečně zašifrovat, o co budu usilovat, na blog to dám. Spíš ne – ale můžu ti ho poslat na mejl. Taky snad raději ne – jsou tam zlozvyky, které pořád nezvládám odklonit

        Odpovědět

Zanechat Odpověď

