Exp 07: Staň se hudbou

Vsadil bych boty, že muziku poslouháte v jednom kuse…

… ale stali jste se někdy hudbou?

Oddělili jste se někdy od tohoto světa a objevili se v jiném, v takovém, který tvoří vlny melodií a šumění slov? Vypnuli jste někdy věčné myšlení svého mozku a vnímali jen hudbu? Svým způsobem je to další druh meditace, odpočinku. 🙂

Hudba je plná emocí, člověk je plný emocí…

… může se tedy člověk stát hudbou?

Pojďme to zkusit!


Jak dlouho nám to zabere? 12 až 120 minut

Co potřebujeme? Hudbu, aspoň tři skladby

Efekt? Vypnutí mysli


Udělejte si pohodlí, pusťte svou oblíbenou hudbu a jemně zesilte reproduktory… 😉 A pokud vám mozek vrčí jako mě, doporučuji otočit knoflíkem repráků na max.

Mozek totiž nedokáže vnímat více věcí zároveň, a tak hlasitou hudbou dokonale přehlušíte myšlenky.

Uvolněte každý sval svého těla. Nechte vše plout. Toužíte zpívat? Zpívejte. Máte nutkání s sebou cukat a bubnovat rukama? Tak do toho! Odvažte se a nechte se hudbou unášet. 😉 Ale klidně si jen tak lehněte, natáhněte se a dejte své hlavě dovolenou…

Žádné starosti, žádné povinnosti – jen hudba!

Osobně jsem si pustil písní mnoho, zde je několik z nich v abecedním pořádku… 🙂

AC/DC: Highway to Hell

Spousta hluku, reproduktory na max, basák málem bouchl – takto jsem si užíval relax… Vypnutí je okamžité. V kleku jsem seděl na posteli, ale nešlo nic nedělat, začal jsem bubnovat o stehna a mlátit hlavou okolo… Nemožné myslet na cokoli jiného, člověk si jen užívá ty basy… 😀

Block B: Nillili Mambo

Tohle mě dostalo do jiného světa. Pokud toužíte po něčem, co vás rozpohybuje, odváže, tohle je ono! Úplně jsem byl ve velké společnosti, všude světla, lidi, život, akce! Tělo se neudrželo, muselo se začít hýbat! 😀 Naprosto jsem zapomněl, že jsem doma na matraci…

David Garrett: Viva la Vida

Pokud toužíte posunout úroveň „bytí hudbou“ o krok dále, doporučuji právě Davida. 😉 Jeho housle vám dovolí si lehnout, naprosto se uvolnit a nechat se unášet na vlnách melodií… Právě u něj jsem prožil to, o čem experiment je – oddělit své „já“ od těla a připojit jej k hudbě – stát se hudbou.

James Blunt: When I find love again

Tuhle mám obzvlášť rád, vždy mi do žil vlije energii, touhu a odhodlání… Co se totiž vztahů týče, většinou se mi to podařilo vše zabít dřív, než se to vůbec mohlo nějak vyvrbit, takže slova písně mluví přímo do duše… A právě i proto jsem ji tak prožíval, když jsem zavřel oči a nechal se jí unášet.

Lordi: SCG6: Otus‘ Butcher Clinic

U tohoto jsem si prostě musel lehnout. Připadal jsem si, jako by mě pitvali, bubnovali přímo nade mnou. Byl to můj konec, obřad kanibalů na mou počest a se mnou jako hlavním chodem… Většinu zvuků bych v temné uličce nechtěl zaslechnout ani náhodou!

Rammstein: Waidmanns Heil

Tohle jsem si vážně užíval… 🙂 Jako bych byl jezdcem na koni a pronásledoval laň. Ta rychlost, údernost, hnal jsem se lesem a občas vyskočil do výše, abych se rozhlídl po své kořisti. Skvělý zážitek… Myslel jsem, že mi srdce vyletí hrudníkem! 😀

Timothy: Ty dobrý jsi

Vůči například AC/DC je toto pravý opak – člověk by nejradši poletoval, vznášel se a nekonečně se usmíval… 🙂 Ty housle tam, úplně jsem se rozplýval, radoval se, svět se úplně rozzářil…

Jaké to je, být hudbou?

Doufám, že už to víte sami… 😛 Pustit si AC/DC, Rammstein a jiné je skvělé, člověk u toho vypne. Jenže člověk má nutkání sebou šít, stále je ve svém těle…

Teprve u instrumentálních melodií (u houslí Davida Garretta, piána skupiny ThePianoGuys, houslí Lindsey Stirling či čel dvojice 2CELLOS) se člověk uvolní a oprostí těla – prostě počne meditovat. 🙂 Teprve tehdy je člověk hudbou…

Pusťe si tedy instrumentální hudbu, lehněte si a nechte se unášet na vlnách melodií…


Co říkáte na můj výběr? 😛

Patrik

11 Comments

  1. Stát se hudbou? Inu, proč ne. Je to o vibracích a vesmír je plný různých vibrací. Takže záleží na každém jedinci, jaká hudba na něj zapůsobí, že se rozloží na jednotlivé atomy a splyne s ní, s vesmírem.
    Občas poslouchám mimo jiné skladbu, kterou jsem dostala kdysi dávno v odkazu:

    A přidávám opakovaně pár slov –
    Jemná hudba tiše zní
    srdce ozvěnou jí
    každou buňku prozáří.
    Rty se začínají usmívat,
    plamen zelený,
    krásnou růži v srdci vytváří,…..

    Odpovědět

  2. Mozart, ZZ, Bach, Clapton, Stomp, Vivaldi, V.May … PS:“…Vsadil bych boty, že muziku poslouháte v jednom kuse…“ – tak to byste šel bos. Ticho poslouchám nejradši.

    Odpovědět

  3. Joj, milujem hudbu, hlavne inštrumentálnu. Adrian Ziegler, OST z filmu Duelist, El Sikuri i David Garrett a podobne to sú pre mňa asi najlepšie na absolútne uvoľnenie. Krásne človeka naladia, dodajú inšpiráciu a silu, a samozrejme i dobrú náladu. Milujem ak hudba „vytiahne“ dávno zabudnuté city, rozbúcha srdce a vyrozpráva príbeh. Samozrejme mám rada aj iné, než inštrupmentálne, napríklad na plné pecky som zvykávala počúvať Nazareth, Guns n´ Roses, X Japan, alebo aj maďarské – úplne úžasné je, ak má pesnička skvelý text, ktorý človeku aj niečo dá. A hoci je môj spev desný, aj tak na plnú hubu spievam, až to na ulicu počuť xD

    Odpovědět

    1. Ooo… Díky za doporučení další hudby! Při příští meditaci zkusím 😉 A co se zpívání týče, dle mě zním jak nehty na tabuli… 😀 Takže zpívám jen s repráky na max a doufám, že to není slyšet 😀 😀

      Odpovědět

      1. Tak akože u mňa je navhodnejšia doba na hlasný spev pri vysávaní xD Ešte aj mikrofón a „partnera“ mám xD
        Ale inak aj ja to robím väčšinou tak, že spievam nahlas len ak ide hlasno hudba, aby to nebolo tak počuť 😀

        Odpovědět

  4. Instrumentální hudbou nechci být, ale zpěvem ano. Když si zplna hrdla zpívám, jsem zpěvem a nic dalšího nevnímám. Zkusit se může všechno, ale tvoje ukázky mě spíš podráždily. To není hudba pro mě. Zpěv je můj život… Ale ty si ji užívej, pokud jsi k ní byl vstřícně a poučeně dovedený. Hodně pěkných pocitů – hudbo Patriku 😉

    Odpovědět

Zanechat Odpověď

