Aneb jak jsem si uklidil

Mám takovou nemoc – hrozně rád vyhazuji věci.

Častokrát přijdu do pokoje, rozhlédnu se a vyhodím tři zbytečnosti. Z počátků to bylo jednoduché, prostě letělo do koše to, co mělo zmizet v zapomnění už dávno, jenže s časem to začalo být náročnější, začala to být výzva! Jenže i přesto mi tu spousta zbytečností zůstávala, co s tím?

Jak tedy opravdu uklidit pokoj?

Jeden tip bych tu pro vás měl… 😉

Ačkoli je průběžné vyhazování dobré, chtěl jsem to udělat nějak komplexněji. Toužil jsem pročistit svůj pokoj od zbytečností a zanechat to, co je esteticky krásné, co mám opravdu rád či vážně využívám. Jenže jak na to? Začít projíždět skříň po skříni? Zapisovat si, co vše mám? Nechat, aby to za mě udělal někdo jiný? Ne.

Objevil jsem jiný a lepší způsob, jak tento generální úklid provést. Není to však pro každého ;).

Naházejte vše na hromadu a spalte!

radikální úklid

…tedy jen naházejte na hromadu do jiné místnosti 😀 . Netřeba cokoli pálit.

Před nedávnem jsem byl donucen vylíčit si svůj pokoj, jelikož zdi vypadaly jak kdybych tu odjistil střepinový granát. Všechny věci tedy musely pryč, všechno jsem přesunul na hromadu do vedlejší místnosti. A to byl proces, který jsem potřeboval.

Každou jednotlivou věc jsem totiž vzal do ruky a měl možnost zapřemýšlet, zda to vážně potřebuji, jelikož pokud bych vše dal na jedinou hromadu, musel bych to vše zase nosit zpět do pokoje. Spousta věcí tedy šla rovnou do koše či na vedlejší hromádku věcí, které jsem se rozhodl nabídnout k prodeji či darovat dál.

Při nastěhování se zpět do pokoje jsem nevěřil vlastním očím!

Pokoj se najednou zdál poloprázdný. Letěl starý stolek, noční stolky, nějaké oblečení, nepoužitelné batohy, spousta plastového harampádí, staré sešity, nástěnka, plakáty a mnohé další. Dále jsem vložil na internet asi pětadvacet inzerátů, kde prodávám některé kresby, časopisy, knížky, glóbus, stolní hokej, puk, lampičku a tak dál a tak dál. Pokud by vás například kresby zajímaly, dejte mi vědět v komentářích.

Dosáhl jsem tedy svého.

Chtěl jsem méně věcí, které člověka akorát zatěžkávají a to jsem si splnil. Přál jsem si jednodušší a čistší pokoj a ještě jsem si vydělal prodejem starých věcí.

Pokud tedy i vy toužíte uklidit svůj pokoj od zbytečností, vyházejte vše na hromadu a jednu věc po druhé bez milosti probírejte. Opravdu to vše potřebujete? Opravdu to používáte?

Méně totiž bývá více 😉


Patrik

3 Comments

  1. Hm, hm. Ja som kvôli niečomu vždy až príliš naviazaná na veci – často aj viac než na samotných ľudí – preto je pre mňa stále ťažké robiť takéto „veľké“ upratovanie. V každom prípade občas je to nevyhnutné, a keď už začnem, tak je to ľahšie. Napokon i ja veľa vecí odložím nabok, ktoré potom putujú buď do koša, alebo na povalu – haha, jasné, z izby na povalu, aj to je niečo, no xD Hlavné je, že izbu po tom mám vyčistenú a bez zbytočných vecí, ktoré iba zavadzajú 😀

    Odpovědět

  2. Jen najít příležitost a potom odvahu odklonit vše nebo aspoň hodně věcí, které by jinak šly později. Mám teoriii (ověřenou), že když nějakou věc, oblečení a tak podobně nepotřebuju dva roky, už by mohla jít dál. Teď to dělám s knížkami, ale občas i s věcmi. Asi to vyžaduje občasný záchvat „prozření“. Udělal jsi dobrou zkušenost.
    Taky bych ledaco prodala, ale nevím jak prakticky na to. Takže rozdávám a posílám knihobusem nebo nosím na charitu, do kontíků, do kotle…. Zdravím tě a děkuji za připomínací článek s vlastní zkušeností

    Odpovědět

    1. Osobně prodávám přes bazos.cz, je to tam dos intuitivní, hodně navštěvované a za inzeráty se neplatí. A pak buď zašlu poštou či osobně předám. Mám s tím dobrou zkušenost a doporučuji.

      Odpovědět

Zanechat Odpověď

